КАРЛОС САЈНЦ ПОБЕДИО НА ВЕЛИКОЈ НАГРАДИ МЕКСИКА У ФОРМУЛИ ЈЕДАН: Норис другим место угрозио лидерску позицију Ферштапена
Шпанац Карлос Сајнц победник је трке за Велику награду Мексика у Формули један.
Возачу Ферарија, који је на аутодрому „Ерманос Родригез“ у Мексико Ситију кренуо са пол позиције, је ово четврта победа у каријери, а друга у овој години после Велике награде Аустралије.
Други је био Ландо Норис из Мекларена, који је тако смањио заостатак за водећим у генералном пласману Максом Ферштапеном из Ред була, који је у Мексику био шести. Трећи је био Шарл Леклер из Ферарија, а четврти и пети двојац из Мерцедеса Луис Хамилтон и Џорџ Расел. Шести је био споменути Ферштапен, седми Кевин Магнусен (Хас), а бодове су узели још и Оскар Пјастри (Мекларен), Нико Хилкенберг (Хас) и Пјер Гасли (Алпина).
Трка је почела жестоко, Макс Ферштапен је са друге позиције избио испред Карлоса Сајнца, али позади је одмах дошло до инцидента. После контакта у гужви на првом правцу, са стазе су излетели Алекс Албон (Вилијамс) и Јуки Цунода (РБ), па је сигурносно возило одмах морало да изађе. У међувремену, кажњен је са пет секунди Серхио Перез (Ред бул), а рестарт трке уследио је тек у шестом кругу. У деветом кругу, Сајнц је избио на чело заобишавши Ферштапена, да би круг касније, прво Норис обишао Ферштапена, а онда Леклер обојицу и нашао се на другом месту. Инциденти у ком су учествовали Макс Ферштапен и Ландо Норис обележили су 10. круг трке. Холанђанин је прво погурао Британца са писте „Ерманос Родригез“, а у наредном „блиском сусрету“ је Ред булова ведета сама изашала са стазе и блокирала Меклареновог возача. Стјуарди су због изгуривања са стазе противника, у 14. кругу казнили Ферштапена са десет секунди. Два круга касније, морао је због техничких проблема да одустане Фернандо Алонсо (Астон Мартин) и то на јубиларној, 400. трци у каријери.
Да ствари буду горе по Ферштапена, он је због изласка са стазе и стицања предности над Норисом, у 20. кругу кажњен са још десет секунди, тако да је већ тада морао да надокнади 20 секунди казне. То је урадио на замени пнеуматика у 27. кругу, али је заостатак за водећим био већ тада превелик и било је јасно да ће и у Мексику остати без тријумфа.
Ферари је већ у тим тренуцима имао контролу трке, а Карлос Сајнц је у 33. кругу искористио прилику да замени гуме и врати се опет на чело, испред клупског колеге Леклера. Ферари је у наставку трке држао прве две позиције све до 60. круга, када је Норис пришао на секунд заостатка иза другопласираног Леклера. И онда, у 63. кругу, велика грешка Леклера у кривини, излетео је са стазе прешироко и дозволио возачу Норису да га претекне на другом месту. Норису није било тешко да искористи несвакидашњи кикс и осигура 18 бодова намењених другопласираном, док је Леклер то малим делом надоместио бодом за најбржи круг.
Расел и Хамилтон су се борили за позицију четири, па је на крају седмоструки светски првак у 66. кругу успео да избије на позицију број четири на којој је остао до краја.
Ферштапен и даље води у генералном пласману са 362 бода, док Норис сада има 315. На трећем месту је Леклер са 291 бодом. Код конструктора Мекларен има 566, Ферари 537, а Ред бул 512 бодова.
До краја сезоне остала су још четири викенда – Сао Паоло, Лас Вегас, Катар и Абу Даби.