Pristupni putevi Žeželjevom mostu otvoreni za saobraćaj
Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević i šef Delegacije Evropske unije u Srbiji Sem Fabrici obišli su juče pristupne saobraćajnice „Žeželjevom” mostu, koje su tom prilikom otvorene za prolazak vozila.
Kako je naglasila potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović, ona je emotivno vezana za taj projekat jer je njen prvi zadatak na poziciji ministarke saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture bio da reši problem zastoja radova na gradnji „Žeželjevog” mosta, dodajući da je zajedničkim naporima taj projekat uspešno završen.
Iznela je podatak da je izgrađeno oko tri kilometra pristupnih saobraćajnica, dva kilometra biciklističkih staza, dva kilometra kanalizacionih cevi, kao i osvetljenje. Napomenula je da će se prostor oko mosta još urediti.
– Važno je da „Žeželjev” most, koji je simbol Novog Sada, dobije i sve ono što mu je neophodno da bi ceo projekat bio u potunosti završen – kazala je Zorana Mihajlović.
Biće još mostova
Gradonačelnik Novg Sada Miloš Vučević je podsetio da gradske vlasti planiraju izgradnju novih mostova, kao i da će gradnjom auto-puta Novi Sad – Ruma biti takođe izgrađen jedan most nizvodno od „Žeželja”.
– Ne želimo da se zaustavimo samo na tri mosta, nego hoćemo da idemo napred i da nove generacije ne slušaju priče da smo jedog trenutka ostali bez sva tri mosta, već da pravimo nove mostove i spajamo obale i ljude – zaključio je Vučević.
Kolovozne trake, biciklističke i pešačke staze...
Na novosadskoj strani izgrađeno je 618 metara glavnog pravca (312 metara s dve kolovozne trake u oba smera i razdelnim ostrvom i 306 metara s po jednom kolovoznom trakom u oba smera) i 670 metara krakova (prilaza) s po jednom trakom. Izgrađene su pešačke i biciklističke staze od 950 metara.
Na petrovaradinskoj strani izgrađeno je 480 metara glavnog pravca (220 m s dve kolovozne trake u jednom smeru i jednom kolovoznom trakom u suprotnom smeru i 260 metara s po jednom kolovoznom trakom u oba smera) i 1.400 metara krakova (prilaza) s po jednom trakom u svakom smeru i kružnom raskrsnicom. Izgrađene su pešačke i biciklističke staze duge 1.200 metara. Takođe, izgrađen je podvožnjak, dug 20 metara, namenjen za dvokolosečni saobraćaj, i to u okviru rekonstrukcije drugog koloseka pruge Stara Pazova – Novi Sad.
Još je dodala da je za to ministarstvo 2019. godina izuzetno važna godina, pogotovo kada se radi o infrastrukturnim projektima u Vojvodini, jer su u toku razgovori o nastavku radova naredne godine na rekonstrukciji brze pruge između Novog Sada i Subotice, a do jeseni 2021. biće u saobraćaju brza deonica pruge Beograd – Novi Sad, kojom će se ići do 200 kilometara na sat. Ministarka Mihajlović je izvestila da su u završnoj fazi pregovori o izgradnji Fruškogorskog koridora, koji je važan kako za Vojvodinu, tako i za ostatak Srbije. Taj projekat koštaće između 580 i 620 miliona evra, a deo tog posla finansiraće se iz kredita kineske Eksim banke, a drugi deo iz budžeta Srbije.
– Nastavićemo s Gradom Novim Sadom i Pokrajinom da zajednički ulažemo u infrastrukturu – istakla je Zorana Mihajlović.
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević istakao je zadovoljstvo što je izgradnjom pristupnih saobraćajnica sa sremske strane „Žeželjevog” mosta završen veliki posao i što drumski saobraćaj može nesmetano da funkcioniše u punom kapacitetu na ulazno-izlaznim pravcima za novi drumsko-železnički most.
– Time olakšavamo i mogućnost daljeg ulaganja u Novom Sadu, pre svega u podgrađe Petrovaradinske tvrđave, da postane pešačka zona – ocenio je Vučević. – Kada država završi veliki i za nas veoma značajan projekat izgradnje brze pruge Beograd – Novi Sad, imaćemo kompletno završene sve radove na toj građevini.
On je kazao dva građevina nije samo infrastrukturni projekat već za Novi Sada nosi snažnu simboliku.
– Novosađani su zaista, punog srca, zavolili novi „Žeželjev” most, i raduje nas činjenica da imamo ono što nismo imali ni kod starog Žeželjevog mosta – tako dobro planirane, isprojektovane i izvedene saobraćajnice i daleko bolji ulazno-izlazni pravac sa sremske strane na taj most – naglasio je novosadski gradonačelnik.
Fabrici: Nove emocije Srbije
– Taj projekat je važan, ne samo za Novi Sad već i za Pokrajinu i čitavu zemlju – kazao je Sem Fabrici. – Evropska unija je naporno radila na realizaciji tog projekta i u njega je bespovratno uloženo više od 36 miliona evra. Uz pomoć lokalnih i republičkih vlasti, EU je uspela da realizuje taj divan projekat. Nadam se da će svaki građanin i turista koji prolazi tim mostom videti novo lice, nove emocije i novu sliku Srbije.
On je dodao da će uređenje Keja skojevaca biti dovršeno kada izvođač radova na mostu, kompanija „Azvi”, skloni svoje objekte.
Sam projekat košta 4,5 miliona evra i kompletno je finansiran novcem Evropske unije. Šef Delegacije Evropske unije u Srbiji Sem Fabrici podsetio je na to da je u aprilu prošle godine prisustvovao otvaranju železničkog saobraćaja preko mosta, u septembru 2018. godine otvaranju mosta i za drumski saobraćaj, a juče je otvoren i poslednji segment tog kompletksnog projekta, koji podrazumeva pristupne puteve i podvožnjak.
Naglasio je da EU podržava različite infrastrukturne projekte širom Srbije, kao i da ih u pripremi imaju čitav niz, ali da sada treba da se uživa u tome što je uspešno završen jedan značajan posao, uz nadu da će direktni korisnici, a to su Novosađani, uživati u ovom projektu.
A. Savanović