Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

„SOTEX SOLUTIONS”: Šansa mladima, klijent na prvom mestu

29.09.2020. 12:01 12:27
Piše:
Foto: Firma „Sotex solutions” foto: B. Pavković

Pored veb-sajta Pesticidi.org postoji i mobilna aplikacija, koje poljoprivrednici koriste da prepoznaju štetočine i bolesti, a potom saznaju na koji način da ih tretiraju – objašnjava direktor firme „Sotex solutions” Mladen Stanojević.

Firma „Sotex solutions” u Novom Sadu postoji pet godina i, kao i mnoge manje firme u okviru IT sektora, većinskim delom bavi se razvojem softvera za inostrano tržište, takozvanim autsorsingom, međutim, postepenim uspešnim razvojem strukture, izvore prihoda uspela je da uloži i u projekte mahom okrenute domaćem tržištu. Na taj način razvijena je dvostruka delatnost – usluge za inostrano tržište i razvoj proizvoda. Kad je reč o domaćem tržištu i proizvodima, izuzetno uspešno funkcioniše njihova platforma za poljoprivrednike u Srbiji pesticidi.org

– Pored veb-sajta Pesticidi.org postoji i mobilna aplikacija, koje poljoprivrednici koriste da prepoznaju štetočine i bolesti, a potom saznaju na koji način da ih tretiraju – objašnjava direktor firme „Sotex solutions” Mladen Stanojević. – S jedne strane, želimo da edukujemo korisnike, a ujedno smo shvatili da pravilna upotreba hemije i pesticida može pomoħi jer ljudi često u nedostatku informacija koriste više hemije nego što je potrebno ili namena bude pogrešna. Ovako im omogućavamo da u svakom trenutku imaju lako dostupne informacije i na taj način se, bar se nadamo, smanjuje upotreba pesticida.

Takva platforma je, ispostavilo se, tržištu nedostajala i zbog toga je aplikacija za veoma kratko vreme dobila veliki broj korisnika.

– Nekoliko hiljada ljudi iz sveta poljoprivrede svaki dan otvori aplikaciju i nešto pročita, to nije malo – potvrđuje Stanojević. – Mi smo, zapravo, samo digitalizovali postojeće informacije o tome kako se manifestuje koja bolest i štetočina, i propratili to fotografijama, a ujedno smo za korisnike digitalizovali bazu proizvoda na tržištu. Ta baza već postoji, država ima registar pesticida, a mi smo ga samo samo preneli i malo proširili uputstvima koja daju proizvođači. U firmi imamo poljoprivrednog inženjera, a i na terenu imamo kontakte, odnosno ljude koji nam šalju slike i informacije s lica mesta, koje objavljujemo.

„Sotex solutions“ pruža šansu mladima. To je pozitivan primer i šansa da se upravo oni dokažu.

– U suštini se trudimo da zapošljavamo samo mlade i većina se zapošljava s fakulteta – otkriva Stanojević. – U okviru studentske prakse međusobno se upoznajemo, a kad se praksa završi, dogovaramo se da li prelazimo na stipendiju, završavamo saradnju ili se vidimo ponovo nakon godinu-dve. Moj savet je da probaju praksu u dve-tri firme. Često se ljudi povedu za imenima, a istina je to da ti znači posao koji radiš i ljudi s kojima radiš. Idi i pogledaj u dve-tri firme, nemoj da ti bude žao dve sedmice jer u toj firmi bi trebalo da provedeš neke godine. Tokom tih sedmica upoznaju se ljudi i nešto se nauči, tako da je to korisno provedeno vreme. Fakultet tehničkih nauka napravio je sjajnu varijantu time što prati zahteve privrede, tako da studenti već na trećoj godini imaju znanja koja bi u nekom komercijalnom radu realno mogla pomoħi svakoj firmi. Smatram da je većina njih koji izlaze s fakulteta zaista spremna za privredu.

Kad je reč o inostranom tržištu, sarađuju s Evropom, Afrikom i Severnom Amerikom. Po rečima Mladena Stanojevića, bez obzira na razlike, kvalitet njihovih usluga u rangu je sa stranim tržištima, a klijent je na prvom mestu.

– Sa svima smo u kontaktu na dnevnom nivou. Recimo, imamo klijente koji imaju tim i neki proizvod koji razvijaju, pa im zatreba pomoć da prošire tim. Primera radi, imali su dobru prodaju proizvoda i potrebno je ubrzati razvoj. Mi im u postojeći tim ubacimo tri čoveka i obično na taj način počne saradnja. Vremenom gradimo poverenje i dobijamo veći deo razvoja, te se dogodi da njihovi ljudi iz originalnog tima pređu u prodaju, a tehnički razvoj ostane ovde. Drugi tip klijenata dođe s idejom. Naprave veb-sajt, recimo, a mi im ponudimo neku vrstu razvoja proizvoda, gde dođe naš dizajner, sedne s klijentom, osmisle nešto, definišu šta se pravi, potom mi formiramo potreban tim, razvijemo proizvod i zajedno s klijentom proizvod lansiramo na tržište. U firmi se trudimo da većina ljudi prođe razvoj proizvoda od početka do kraja da bi stekli iskustvo u svim fazama životnog veka tog proizvoda. U interesu nam je da imamo kvalitetne ljude i trudimo se da pronađemo način da oni postanu kvalitetni – zaključuje Mladen Stanojević.

B. Pavković

Projekat „Novi Sad – IT centar, od obrazovanja do zaposlenja” sufinansirao je Grad Novi Sad, a stavovi izneti u podržanom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio novac

Piše:
Pošaljite komentar
Novi Sad- IT centar: Studenti produkt učenja vide veoma brzo

Novi Sad- IT centar: Studenti produkt učenja vide veoma brzo

14.09.2020. 12:04 12:10
Novi Sad - IT centar: Preduzetnički duh, inovacije i kreativnost

Novi Sad - IT centar: Preduzetnički duh, inovacije i kreativnost

30.08.2020. 12:18 12:21