VOZOM DO AERODROMA Evo kuda će prolaziti nova trasa i gde su planirana stajališta IZGRADNJA PRUGE POČELA!
Izgradnja kraka gradske železnice koji će povezati Aerodrom Nikola Tesla i budući Nacionalni stadion u Surčinu sa magistralnom prugom Beograd – Novi Sad, jedan je od stvarno korisnih infrastrukturnih projekata vezanih za specijalizovanu izložbu Ekspo 2027.
Potpuno nova trasa dvokolosečne pruge, duga 18 kilometara, omogućiće putnički železnički saobraćaj sa tri stajališta i jednom stanicom, čime će konačno najveći i najvažniji aerodrom u Srbiji biti i vozom povezan sa gradom Beogradom, piše Beobuild.
Prvo stajalište kod „Singidunuma“
Nova trasa se izdvaja kod stanice Zemun Polje, gde su tokom leta započeti prvi radovi na izgradnji železničkog kraka. Ovih dana radovi se izvode na vijaduktu u Zemun Polju, što je prvi objekat na trasi koji je dobio građevinsku dozvolu u julu ove godine.
Ovaj vijadukt će omogućiti povezivanje postojeće pruge sa novom trasom putem odvojenih konstrukcija za svaki pravac, a spoljni koloseci u stanici Zemun Polje biće iskorišćeni za povezivanje sa budućom prugom.
Nakon Zemun Polja, trasa se nastavlja prema Dobanovcima, gde se planira prvo stajalište u okviru budućeg naselja „Singidunum“. Uz ovaj kompleks planiran je i veliki Park and Ride („Parkiraj i vozi se“) parking, namenjen putnicima koji žele da ostave svoja vozila i do centra grada nastave javnim prevozom.
Stajalište kod „Singidunuma“ će imati dva perona širine četiri metra, čime će se obezbediti udobnost i funkcionalnost za korisnike, prenosi Gradnja.rs.
Dalje na trasi, pruga denivelisano prelazi auto-put ka Šidu mostovskom konstrukcijom pozicioniranom između petlje Aerodrom i petlje Dobanovci, a potom nastavlja uz Aerodromski put, tangentirajući aerodromski kompleks sa južne strane.
Stajalište kod aerodroma Nikola Tesla nalaziće se oko 500 metara od ulaza u Terminal 1, što će omogućiti lak pristup putnicima koji dolaze ili odlaze sa aerodroma. Još uvek je nepoznato kako će biti organizovana ova pešačka veza, ali se očekuje da to bude adekvatno rešenje za nesmetan protok putnika.
Nakon Aerodroma, pruga ulazi u usek na ukrštanju sa Vojvođanskom ulicom, gde se planira stajalište „Surčin“ za stanovnike ovog kraja. Pruga se zatim penje na vijadukt koji prelazi preko nove magistrale Novi Beograd–Surčin, gde ponovo ulazi u krivinu i menja pravac ka Nacionalnom stadionu.
Stanica „Nacionalni stadion“ biće završna stanica ovog železničkog kraka i imaće četiri koloseka sa dva ostrvska perona širine osam metara i dužine 160 metara, kao i pothodnicima i liftovima za osobe sa otežanim kretanjem.
Vozovi iz Kine stižu do kraja 2026.
Iako je trenutni fokus na povezivanju aerodroma i Nacionalnog stadiona, buduće faze projekta mogle bi uključiti proširenje trase prema Obrenovcu, kao i izgradnju posebnog koloseka za budući sajamski kompleks koji će naslediti paviljone nakon završetka Ekspoa 2027. godine.
Za potrebe ove nove linije, iz Kine su naručeni moderni gradski vozovi, čija se isporuka očekuje do kraja 2026. godine, navodi Beobuild.