ВОЗОМ ДО АЕРОДРОМА Ево куда ће пролазити нова траса и где су планирана стајалишта ИЗГРАДЊА ПРУГЕ ПОЧЕЛА!
Изградња крака градске железнице који ће повезати Аеродром Никола Тесла и будући Национални стадион у Сурчину са магистралном пругом Београд – Нови Сад, један је од стварно корисних инфраструктурних пројеката везаних за специјализовану изложбу Експо 2027.
Потпуно нова траса двоколосечне пруге, дуга 18 километара, омогућиће путнички железнички саобраћај са три стајалишта и једном станицом, чиме ће коначно највећи и најважнији аеродром у Србији бити и возом повезан са градом Београдом, пише Beobuild.
Прво стајалиште код „Сингидунума“
Нова траса се издваја код станице Земун Поље, где су током лета започети први радови на изградњи железничког крака. Ових дана радови се изводе на вијадукту у Земун Пољу, што је први објекат на траси који је добио грађевинску дозволу у јулу ове године.
Овај вијадукт ће омогућити повезивање постојеће пруге са новом трасом путем одвојених конструкција за сваки правац, а спољни колосеци у станици Земун Поље биће искоришћени за повезивање са будућом пругом.
Након Земун Поља, траса се наставља према Добановцима, где се планира прво стајалиште у оквиру будућег насеља „Сингидунум“. Уз овај комплекс планиран је и велики Парк анд Риде („Паркирај и вози се“) паркинг, намењен путницима који желе да оставе своја возила и до центра града наставе јавним превозом.
Стајалиште код „Сингидунума“ ће имати два перона ширине четири метра, чиме ће се обезбедити удобност и функционалност за кориснике, преноси Градња.рс.
Даље на траси, пруга денивелисано прелази ауто-пут ка Шиду мостовском конструкцијом позиционираном између петље Аеродром и петље Добановци, а потом наставља уз Аеродромски пут, тангентирајући аеродромски комплекс са јужне стране.
Стајалиште код аеродрома Никола Тесла налазиће се око 500 метара од улаза у Терминал 1, што ће омогућити лак приступ путницима који долазе или одлазе са аеродрома. Још увек је непознато како ће бити организована ова пешачка веза, али се очекује да то буде адекватно решење за несметан проток путника.
Након Аеродрома, пруга улази у усек на укрштању са Војвођанском улицом, где се планира стајалиште „Сурчин“ за становнике овог краја. Пруга се затим пење на вијадукт који прелази преко нове магистрале Нови Београд–Сурчин, где поново улази у кривину и мења правац ка Националном стадиону.
Станица „Национални стадион“ биће завршна станица овог железничког крака и имаће четири колосека са два острвска перона ширине осам метара и дужине 160 метара, као и pothodnicima и лифтовима за особе са отежаним кретањем.
Возови из Кине стижу до краја 2026.
Иако је тренутни фокус на повезивању аеродрома и Националног стадиона, будуће фазе пројекта могле би укључити проширење трасе према Обреновцу, као и изградњу посебног колосека за будући сајамски комплекс који ће наследити павиљоне након завршетка Експоа 2027. године.
За потребе ове нове линије, из Кине су наручени модерни градски возови, чија се испорука очекује до краја 2026. године, наводи Beobuild.