Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

(FOTO/VIDEO) POGLEDAJTE KAKO SE UBRZAVAJU RADOVI NA BRZOJ PRUZI NOVI SAD – SUBOTICA Ovom trasom juriće vozovi 200 na sat

24.02.2024. 11:22 11:53
Piše:
Foto: Vojvodina uživo

NOVI SAD/SUBOTICA – Neverovatnom brzinom realizuje se projekat izgradnje dela brze pruge od Novog Sada do Subotice.

Predsednik Srbije, Aleksandar Vučić, tokom gostovanja na RTS-u najavio je da će ovaj deo pruge biti gotov do septembra meseca, a nakon testiranja, prvi putnici moći će da se prevezu već početkom decembra ove godine.

Kineske železnice ulažu dodatni napor i povećale su broj baza, kao i opremu za polaganje koloseka, kako bi sve bilo gotovo do kraja 2024. godine, rekli su Vučiću predstavnici kineskih kompanija “China railway international” i CCCC, prilikom obilaska radova, početkom februara meseca.

U video prilogu portala Vojvodina uživo, pogledajte kako danas, iz ptičije prespektive, napreduju radovi na izgradnji brze pruge i na rekonstrukciji železničkih stanica:

Projektom rekonstrukcijom i izgradnjom brze pruge, predviđena je i rekonstrukcija devet železničkih stanica, (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima ( Rumenka, Vrbas i Lovćenac).

Na ovoj deonici brze pruge biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i drugih saobraćajnih objekata.

Najimpozatniji i najveći objekat na trasi brze pruge je vijadukt u Vrbasu, dužine 1,6 kilometra. Vijadukt će biti dvokolosečan, sa razmakom koloseka od četiri i po metra. Svi stubovi novog železničkog vijadukta u Vrbasu su armiranobetonski, dok se čeličnim konstrukcijama premošćava ukupno osam raspona, svaki dužine 48,7 metara.

Stepen završenosti gradnje Vijadukta je oko 80 odsto i plan je da bude završen do kraja marta 2024. godine. Projekat gradnje brze pruge Novi Sad – Subotica se finansira iz kredita kineske Eksim Banke i budžeta Srbije. Radovi su počeli 1. jula 2022. godine.

Deonica Novi Sad – Subotica duga je 108,2 kilometra, a radovima je obuhvaćena izgradnja dva koloseka pruge do granice sa Mađarskom kod Kelebije. Ukupna vrednost radova iznosi 1,16 milijardi dolara.

Radove izvodi konzorcijum kineskih kompanija China railway international i China communication construction company.

Kada radovi budu završeni, od Beograda do Subotice, vozovi će ići sat i 15 minuta, a od Novog Sada do Subotice biće potrebno samo 40 minuta.

Test vozovi za testiranje novopostavljene brze pruge stižu ukoro, rekao je Aleksandar Vučić gostujući na RTS-u.

– Pa to, ljudi, nije ista zemlja. Volite me, ne volite me, to je druga zemlja – rekao je Vučić.

Ovo je kapitalan projekat u železničkoj infrastrukturi, 140 godina nakon što je puštena u rad prva pruga u Srbiji.

Na čitavoj deonici pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad – Subotica – Kelebija neće biti putnih prelaza. Nakon Kelebije, srpske pruge biće povezane sa 152 kilometra pruge u Mađarskoj, gde bi radovi trebalo da budu završeni do kraja 2026. godine.

(Vojvodina uživo)

Piše:
Pošaljite komentar
BRZA PRUGA OD NOVOG SADA DO SUBOTICE GRADI SE U TRI SMENE Izvođači najavljuju: Biće gotova godinu dana pre roka!

BRZA PRUGA OD NOVOG SADA DO SUBOTICE GRADI SE U TRI SMENE Izvođači najavljuju: Biće gotova godinu dana pre roka!

15.11.2023. 15:57 16:07
ZAVRŠENO 74 ODSTO RADOVA NA IZGRADNJI BRZE PRUGE OD NOVOG SADA DO SUBOTICE Krajem godine se očekuje da bude gotovo

ZAVRŠENO 74 ODSTO RADOVA NA IZGRADNJI BRZE PRUGE OD NOVOG SADA DO SUBOTICE Krajem godine se očekuje da bude gotovo

27.01.2024. 16:28 17:13