Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

(FOTO, VIDEO) DNEVNIK NA GRADILIŠTU PRUGE OD NOVOG SADA DO SUBOTICE Radi se na svim frontovima; Već položeno 60 kilometara šina

28.10.2023. 09:20 09:39
Piše:
Foto: Dnevnik/ R. Hadžić

Reporteri Dnevnika obišli su gradilište brze pruga od Novog Sada do Subotice i uverili se da se radi punom parom kako bi se posao završio u zadatom roku.

Naime, na trasi brze pruge od Novog Sada do Subotice, koja bi po ugovoru i tvrdnjama iz državnog vrha, trebalo da bude završena do kraja sledeće godine, do sada je položeno 60 kilometara šina.

S polaganjem novog koloseka, kako kaže portparol „Infrastruktura železnice Srbije” Nenad Stanisavljević, stiglo se do Stepanovićeva.

– Između Novog Sada i stanice Vrbas Nova u toku su radovi na otvorenoj pruzi – napominje Stanisavljević. –  U Novom Sadu, Kisaču, Sajlovu, Stepanovićevu i Zmajevu rade se stanične zgrade, pothodnici, peronski zidovi i nadstrešnice. Grade se i objekti elektro vuče, a u toku je  i izgradnja kontaktne mreže, elektro-energetskih postrojenja i signalno-sigurnosnih uređaja. Samo u proteklih sedam dana na gradilište između Novog Sada i Vrbasa stiglo je 8.700 tona tucanika, 6.000 betonskih pragova i 252 komada šina, ukupne dužine 6,3 kilometra.

Na trećoj deonici brze pruge u Srbiji, od Novog Sada do Subotice, projektom je predviđena gradnja 58 objekata - mostova, vijadukta, nadvožnjaka, galerija i propusta. Do prošle sedmice radilo se na 35 takvih objekata, a sada su započeta i preostala 23. 

Po njegovim rečima, na staničnoj zgradi u Novom Sadu u toku je druga faza rekonstrukcije. Radi se u vestibilu-predvorju, ugrađuju se peronski liftovi, a uređenje glavne fasade je u završnoj fazi.

U Subotici se radi na više frontova i tamo je u ovom trenutku najviše radnika

U Subotici se pak radi na više frontova i tamo je u ovom trenutku najviše radnika. Gradilište prostorno obuhvata veliki prostor i privlači pažnju građana Subotice, koji zahvaljujući novosagrađenoj metalnoj konstrukciji peške prelaze preko njega i idu s jednog na drugi deo grada, i usput fotografišu zbivanja.

Kompletno se renovira subotička stara stanična zgrada, koja će zadržati nekadašnji izgled, čak i nadstrešnica. Majstori stavljaju novi crep, uređuje se fasada, kao i unutrašnjost objekta. Nedaleko od stanice uveliko se gradi pothodnik, a još uvek se priprema teren ispred zgrade za postavljanje brze pruge - vade se preostali stari drveni pragovi. U proteklih desetak dana položena i montirana su tri koloseka i četiri skretnice, i omogućeno mašinsko regulisanje četiri koloseka i šest skretnica. U Suboticu je, po Stanisavljevićevim rečima, u proteklih sedam dana dopremljeno 60 šina ukupne težine 180 tona, a u Naumovićevo 1.300 betonskih pragova.

U obližnjem Novom Žedniku se takođe istovremeno obavlja više poslova. Dok jedna ekipa ranika renovira impozantnu za jedno selo zgradu železničke stanice, rađenu u stilu koji malo odstupa od uobičajenog, druge se bave poslovima na donjem stroju pruge i kontaktnoj mreži, peronima...

Kako Stanisavljević kaže, od Naumovićeva do Vrbasa grade se ili rekonstruišu i stanice u samom Vrbasu, Lovćencu i Bačkoj Topoli, kao i pothodnici, te peronski zidovi i nadstrešnice.

Najteži i najsloženiji objekat na čitavoj trasi brze pruge od Novog Sada do Subotice, dugoj 108 kilometara je vijadukt u Vrbasu, dug 1.417 metara. To je jedina konstrukcija na ovoj deonici pruge po kojoj će vozovi ići „u  vazduhu” , dok će se na ostatku kretati po tlu. Vijadukt će kao i onaj u Čortanovcima biti dvokolosečan, ali niži i sa razmakom koloseka od četiri i po metra. Svi stubovi vijadukta biće armiranobetonski, dok se čeličnim konstrukcijama premošćava ukupno osam raspona, svaki dužine 48,7 metara.

– Izgradnjom novog železničkog vijadukta u Vrbasu ovaj grad će prugom bukvalno biti premošćen, čime će celokupna bezbednost saobraćaja biti podignuta na najviši nivo – ističe Stanisavljević. – Gradnja brze pruge u potpunosti će izmeniti izgled tog grada na jugu Bačke. Pored vijadukta, u Vrbasu se gradi i nova železnička stanica. Zvaće se Vrbas nova i biće uz Rumenku i Lovćenac jedna od tri nove železničke stanice na brzoj pruzi Novi Sad – Subotica. Sa ova dva velika projekta, Vrbas će postati važno železničko čvorište na brzoj pruzi Novi Sad – Subotica. Istovremeno, sadašnja železnička stanica u Vrbasu, koja je izgrađena daleke 1883. godine, ostaće u upotrebi i dobiće novo ruho. Stara stanica biće rekonstruisana u narednom periodu u sklopu obnove pruge prema Somboru, koja takođe očekuje modernizaciju i elektrifikaciju.

U Novom Sadu, Kisaču, Sajlovu, Stepanovićevu i Zmajevu rade se stanične zgrade, pothodnici, peronski zidovi i nadstrešnice. U Vrbasu se gradi i nova železnička stanica. Zvaće se Vrbas nova i biće uz Rumenku i Lovćenac jedna od tri nove železničke stanice na brzoj pruzi Novi Sad – Subotica

Tamo su na određenom delu konstrukcije rade rasponi, odnosno pevezuju stubovi, a uskoro se može očekivati i da bude premošten Veliki bački kanal, u koji su pobodena dva stuba buduće konstrukcije mosta.

Na delu trase blizu Malog Iđoša može se videti kako se u isto vreme gradi drumski nadvožnjak, a ispod njega trasa brze pruge.

Izvođač radova je kineski konzorcijum „China Railway International” i „China Communications Construction Company”, a vrednost ugovora  1,17 milijardi dolara.

Izgradnja pruge za velike brzine Beograd – Budimpešta je prvi prekogranični projekat u okviru saradnje Kine i zemalja centralne i istočne Evrope, koji zajednički realizuju Srbija, Mađarska i Kina. Brza pruga Beograd – Budimpešta deo je globalnog projekta „Jedan pojas – jedanput“  infrastrukturnog povezivanja Evrope i Azije, koji je inicirala Kina.

Zorica Milosavljević

Foto: Radivoj Hadžić

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dnevnik (@dnevnik.rs)

 

Piše:
Pošaljite komentar
OVA BRZA PRUGA ĆE BITI NAJBRŽE IZGRAĐENA U SVETU Vrbas uskoro postaje centar železničkog saobraćaja (FOTO)

OVA BRZA PRUGA ĆE BITI NAJBRŽE IZGRAĐENA U SVETU Vrbas uskoro postaje centar železničkog saobraćaja (FOTO)

07.10.2023. 08:58 09:08
Vesić u Šidu: Rasterećen tranzitni saobraćaj, U PLANU BRZA PRUGA I OBILAZNICA

Vesić u Šidu: Rasterećen tranzitni saobraćaj, U PLANU BRZA PRUGA I OBILAZNICA

15.07.2023. 12:52 13:02
Mirović: Fruškogorski koridor i brza pruga simbol ekonomskog preporoda i razvoja Srbije

Mirović: Fruškogorski koridor i brza pruga simbol ekonomskog preporoda i razvoja Srbije

21.01.2023. 13:15 16:23