Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Vučić: Privodimo kraju veliki posao, za 6 meseci vozom od BG do NS

24.08.2021. 12:21 14:38
Piše:
Foto: Tanjug/Jadranka Ilić

ČORTANOVCI: Predsednik Aleksandar Vučić izjavio je danas, povodom završetka građevinskih radova na deonici pruge Stara Pazova - Novi Sad, da se privodi kraju veliki posao na najlepšem delu pruge od Beograda do granice sa Mađarskom, a da će za šest meseci građani moći da se voze kompletno novom brzom prugom od Beograda do Novog Sada.

Vučić je, nakon spajanja koloseka na toj deonici, rekao je da ne samo da je lepa priroda, veličanstven pogled na Dunav, već su veličanstveni i svi objekti izgrađeni - galerija, vijadukt, tunel..

"To je nešto što nemamo, nismo ni sanjali da ćemo da imamo u Srbiji. Obično se trudimo da pronađemo i kažemo nesto loše, jer je lakše kritikovati, nego govoriti lepe stvari. Ali, ponosam sam što sam ovde i što ne mogu ništa loše kad kažem, već samo veliko hvala RŽD-u, našim ruskim prijateljima, ruskim i srpskim graditeljima", rekao je Vučić.

Posao države Srbije je, kaže, da to plati, što i čini.

"Presrećan sam što će ljudi za manje od šest meseci ovom prugom moći da biraju da li će da se voze 200 kilometara ili 120 kilometara na sat. Da uživaju u priodi, ali i objektima na pruzi", rekao je Vučić.

Posebno je, kaže, zavodoljan što mu je i mašinovođa Slobodan Sačić rekao da nije vozio nikad po ovakvoj pruzi i da jedva čeka da pruga bude puštena u saobracahaj,

Poželeo je "Železnicama" mnogo uspešnog posla, mnogo prevezenih putnika i robe.


„Nisam dobio poziv za Brisel, ako dobijem odazvaću se“

Aleksandar Vučić je rekao da nije dobio poziv za nastavak dijaloga u Briselu ovog meseca, ali da će se pozivu odazvati ako ga dobije.

“Ako dobijem poziv ja ću da idem”, istakao je on , a na pitanje da li to znači da ovog meseca neće biti ni nastavka tehničkog dijaloga odgovorio potvrdno.

Vučić je rekao da nije dobio poziv ni da ide na ustoličenje mitropolita Joanikija 5. septembra.

“Nisam dobio poziv, ako dobijem razmislicu pa ću vas obavestiti”, rekao je Vučić povodom pisanja lista Danas da je dobio pozivnicu i da se neće odazvati.

Vučić je napomenuo da je to čak na naslovnoj strani.

“Oni slažu i baš ih briga. Ne sekiraju se uopšte i kreiraju sve tekstove na lazi”, ukazao je Vučić.


Dodao je da je Srbija od kralja Milana, od 1878. kada se neposredno krenulo u izgradnju pruge, mnogo izgubila i da je došlo vreme da se naprave stvari koje će nas spojiti sa Evropm, morednim svetom.

Vučić je rekao da predstoji veliki posao postizanja dogovora za gradnju pruge Valjevo-Priboj-Vrbnica, granica sa Crnom Gorom, što je mnogo važno za zapad Srbije.

"Ovo je drugačija Srbija, nešto što ostaje iza nas. Zahvalan sam svima koji su takvu politiku podržavali, RŽD-u hvala na izuzetne rezultate u Srbiji, na trudu i radu, radnicima, ljudima iz vlade, pokrajine, opština... Ovo će doprineti i zelenoj agendi u zemlji, da ljudi dišu čistiji vazduh", rekao je Vučić.

Sve to su, kaže, velike stvari za zemlju.

"Da se za šest meseci provozamo zajedno, od Beograda do Novog Sada, da izmerimo za koliko da stignemo, da svi vide da Srbija možemo da uradimo ono što smo mislimo da je moguće samo u većim ekonomijama. Kada verujemo u sebe, sve možemo i ni u čemu ne moramo da budemo slabiji od drugih", rekao je Vučić.

Uskoro se vidimo da vidimo kako rade vozovi na najbržoj pruzi, dodao je predsednik Srbije.

Predstoji još mnogo uspešne saradnje sa RŽD

Aleksandar Vučić rekao je danas u Čortanovcima da predstoji još dugo godina i mnogo uspešne saradnje sa ruskim RŽD, koji gradi prugu od Stare Pazove do Novog Sada.

Na pitanje predstavnika RŽD kakvi su planovi dalje saradnje i delovanja, nakon završetka rada na deonici Stara Pazova - Novi Sad, Vučić je ukazao da su krenui pregovori oko izgradnje jedinstvenog dispečerskog centra u Makišu.

Objasnio je da će biti i posebno regionalni dispečerski centri u Novom Sadu, Beogradu, Nišu i Požegi, čime će se uvezati ceo sistem, garantovati stoporocentna sigurnost i rukovoditi na najbolji nacicn prugom imajući uvid u svakom trenutku u svaka kretanja.

Kazao je da očekuje da će s tim u vezi dogovor sa RŽD biti uskoro postignut.

Takođe je naveo da je, u skladu sa kreditom od 230 miliona dolara počelo pregovaranje oko pruge Valjevo-Vrbnica crnogorska rganica.

„Očekujemo potpisivanje ugovora za 210 kilometara pruge kroz celu zapadnu Srbiju. Potpis očekujemo do kraja godine“, objasnio je on.

Vučić je kazao da očekuje još mnogo godina posla i uspešne saradnje sa RŽD.

A novinare je pozvao da pogledaju tunele i vijadukte koje je RŽD napravio i vide kako Srbija danas drugačije izgleda.

RŽD Internešnel:Pruga u finalnoj fazi, dva objekta završena

Ruska kompanija RŽD Internešnel saopštila je danas da je u aprilu ove godine, pola godine pre ugovorenih rokova, kompanija završila izgradnju dva najkrupnija objekta u Srbiji, vijadukta dugog tri kilometra i tunela Čortanovci, dok je izvođenje radova na izgradnji i modernizaciji pruge Stara Pazova - Novi Sad, dužine 40,4 km, gde kompanija radi od 2017. godine, u finalnoj fazi.

Pošto je danas spojen železnički kolosek u zoni Čortanovaca na deonici Stara Pazova - Novi Sad pruge Beograd - Budimpešta, iz kompanije navode da su do sada završeni i građevinski radovi na svim veštačkim objektima, da se privodi kraju postavljanje panela za zaštitu od buke, te da je položeno 85 odsto ukupnog obima gornjeg stroja koloseka a ovi radovi bi trebalo da budu završeni krajem 2021. godine.

RŽD Internešnl u saopštenju navodi i da se u okviru ugovora potpisanog u decembru prošle godine, nastavlja izgradnja kontaktne mreže za elektrifikaciju pruge, rekonstrukcija starih i izgradnja novih stanicnih i službenih zgrada i da radovi teku brže od ugovorenih rokova.

Nakon završetka izgradnje, pruga Stara Pazova - Novi Sad postaće prva brza pruga u Srbiji, gde će vozovi saobraćati brzinom do 200 km/sat.

„Tokom izgradnje smo koristili napredne ruske i medunarodne tehnologije, koje su omogućile ne samo da se radovi izvode sa najvišim nivoom kvaliteta, vec i da se ispoštuju rokovi, definisani ugovorom", rekao je generalni direktor RŽD Internešnl Sergej Stoljarov.

Ruska kompanija „RŽD Internešnl“ je danas, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i generalnog direktora, predsednika uprave „Ruske železnice" Olega Belozjorova, spojila je železnički kolosek u zoni Čortanovaca na deonici Stara Pazova – Novi Sad pruge Beograd – Budimpešta.

Svečana ceremonija polaganja poslednjeg šinskog polja gornjeg stroja koloseka, koji omogućava kontinuitet železnickog saobraćaja na ovoj deonici, održana na vijaduktu Čortanovci i da su joj prisustvovali i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Tomislav Momirović, ambasador Rusije u Srbiji Aleksandr Bocan-Harcenko.

Belozjorov:Vijadukt - borba sa prirodom za buduća pokolenja

Generalni direktor ruskih železnica Oleg Belozjorov izjavio je danas da je izgradnja vijadukta na deonici pruge Stara Pazova - Novi Sad, a u okviru brze pruge Beograd - Budimpešta, bila najzahtevnija deonica koja je značila "borbu sa prirodom".

Odgovarajući na pitanje Tanjuga zašto je izgradnja vijadukta i tunela Čortanovci bio jedinstven projekat, Belozjorov je rekao da je sa inženjerske tačke gledišta to bio veoma zahtevan projekat.

Kako je objasnio, vijadukt je dužine tri kilometara, a visina pojedinih njegovih stubova dostiže visinu osmospratnice.

"Kako bismo obezbedili jačinu konstrukcije, ovde je bila iskorišćena posebna tehnologija naprezanja čelične užadi, zato što je ovo deo terena gde brdovit teren prelazi u plavni deo reke. Tako da je bilo dosta komplikovano obezbediti da nema proklizavanja terena", rekao je Belozjorov za Tanjug.

Istakao je da je izgradnja tog vijadukta još jedan primer kako čovečanstvo može da ide u korak sa prirodom.

Belozjorov je naveo i da su radeći taj projekat poštovali sve ekološke zahteve, dodajući da je to dokaz da građevinski radovi mogu biti postavljeni u harmoniji sa prirodom.

"To je jedan zadatak koji stoji pred nama i biće još zahtevniji u budućnosti, jer moramo da očuvamo prirodu koju imamo", rekao je Belozjorov.

Istakao je da će konstrukcija vijadukta stajati minimum 100 godina i da je ona budućnost koju će moći da vide naša deca i unuci.

Belozjorov je dodao da je taj deo srpske železnice najlepši ne samo u Srbiji, već u ovom delu Evrope, navodeći da će to privući još više turista.

Spajanjem železničkog koloseka na deonici Stara Pazova - Novi Sad na vijaduktu u plavnom delu Dunava, svečano je danas obeležen završetak građevinskih radova na toj deonici, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i generalnog direktora RŽD-a Olega Belozjorova.

Do mesta na kojem je kolosek spojen, predsednik i predstavnici ruskih partnera došli su vozom.

Ruska kompanija "RŽD Internešnal" završila je građevinske radove na izgradnji najdužeg železničkog vijadukta u Srbiji u plavnom delu Dunava i tunela "Čortanovci" više od pola godine pre planiranih rokova.

Vijaduk i tunel su deo prve brze pruge Beograd - Budimpešta.

Radovi na izgradnji vijadukta počeli su 1. novembra 2017. godine, njegova dužina je tri kilometara, a visina pojedinih stubova oko 26 metara.

Vijadukt je projektovan na izlazu iz tunela Čortanovci ispred Sremskih Karlovaca i proteže se u plavnom delu Dunava.

Tunel Čortanovci predstavlja dve paralelne cevi ukupne dužine 2,2 kilometara.

Radovi na njegovoj izgradnji počeli su septembra 2017. godine i završeni su sedam meseci pre roka.

U aprilu su oba objekta uspešno prošla inspekciju Ministarstva građevinarstva za usklađenost sa projektnim rešenjima.

Deonica Stara Pazova - Novi Sad dužine je 40,44 kilometara pruge Beograd - Budimpešta, za brzine saobraćaja vozova do 200 kilometara na čas.

Piše:
Pošaljite komentar