„HOODY” PROMOVIŠE DRUŠTVENO ODGOVORNU MODU Iz đačke firme izlaze ekološki duksevi s dva lica
ZRENJANIN: Učenička kompanija iz Zrenjanina „Hoody” spaja inovacije, ekologiju i društvenu odgovornost, stvarajući jedinstvene, potpuno ekološke dukseve sa dva lica.
Proizvodi ove kompanije nisu samo odeća, oni su edukativni alat koji podstiče svest o važnim ekološkim i društvenim temama i podstiče promenu kroz modu.
Tim čine Miljana Ivković, Minja Pražić, Lazar Solarov, Helena Kovačević i Mihajlo Manigodić, učenici Zrenjaninske gimnazije i mladi preduzetnici sa vizijom održive i društveno odgovorne mode. Oni su povezali kreativnost, inovacije i svest o ekološkim izazovima kako bi stvorili proizvod koji ne samo da izgleda dobro, već i nosi važnu poruku.
I kao takav, „Hoody” je prepoznat kao perspektivna priča na Takmičenju učeničkih kompanija, koje organizuju Dostignuća mladih u Srbiji. Na Regionalnom takmičenju u Novom Sadu mladi zrenjaninski tim osvojio je drugo mesto i time obezbedio plasman na nacionalni nivo. Članovi ekipe kažu da im je ovaj uspeh pokazao da je njihova ideja ne samo ekološki i društveno korisna već i tržišno održiva.
- Ovo nije samo učenička kompanija, već ideja koja pomera granice tradicionalne mode. Smatramo da odeća može biti više od trenda - može biti sredstvo za podizanje svesti i pokretanje dijaloga o problemima poput klimatskih promena, prava žena, izumiranja životinjskih vrsta, zagađenja vazduha i vode, uticaja modne industrije na životnu sredinu i drugih globalnih izazova - kažu mladi zrenjaninski preduzetnici.
Dodaju da su njihovi glavni proizvodi, duksevi, inovativni jer omogućavaju kupcima da promene izgled svoje odeće u jednom potezu. Svaki duks ima dva različita dizajna, svaki sa posebnom temom koja ukazuje na ekološki ili društveni problem. Osim što pruža funkcionalnost, stilsku raznovrsnost i rešava problem tekstilnog otpada, ovaj koncept podstiče ljude da razmisle o porukama koje nose i šire ih dalje.
Poruka u pokretu
Jedan od ključnih elemenata njihovog poslovanja je edukacija. Sajt kompanije, pored onlajn prodavnice, sadrži poseban deo sa edukativnim tekstovima koji se bave različitim aspektima mode, ekologije i društvene odgovornosti. Kroz ove tekstove, želja im je da osnaže mlade i podstaknu ih na kritičko promišljanje o modnoj industriji i njenom uticaju na svet.
- „Hoody” nije samo brend, to je pokret. U svetu u kojem brza moda stvara ogromne količine otpada i negativno utiče na ekosistem, mi želimo da pokažemo da postoji bolji način. Naša vizija je budućnost u kojoj moda ne znači eksploataciju resursa i ljudi, već kreativnost i odgovornost - poručuju naši sagovornici.
- Svi naši proizvodi izrađeni su od ekološki prihvatljivih materijala, smanjujući tako negativan uticaj modne industrije na životnu sredinu. Moda je jedan od najvećih zagađivača današnjice, a mi želimo da pokažemo da postoji održiva i jeftina alternativa. Kroz našu proizvodnju, ne samo da smanjujemo otpad već i aktivno doprinosimo cirkularnoj ekonomiji, pa zato planiramo akcije sakupljanja tekstilnog otpada i njegovog ponovnog korišćenja - poručuju iz učeničke kompanije.
Osim ekološkog aspekta, Hoody ima i snažnu edukativnu komponentu.
- Naš cilj je da ljude informišemo o uticaju mode na životnu sredinu i inspirišemo ih da biraju održive opcije. Naša kompanija teži da bude primer kako inovativne, ekološki prihvatljive ideje mogu imati realnu primenu i tržišni uspeh - pričaju mladi preduzetnici i ističu da su za ovaj veliki uspeh zaslužni i Vladimir Tot, Digiwear, Unija poslodavaca Zrenjanina i Zrenjaninska gimnazija, kao i njihov razredni starešina, profesor Edi Daruši.
Ž. B.
Projekat „Stari zanati - nova šansa” realizuje Dnevnik Vojvodina pres, a sufinansira Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.