Вучић: Приводимо крају велики посао, за 6 месеци возом од БГ до НС
ЧОРТАНОВЦИ: Председник Александар Вучић изјавио је данас, поводом завршетка грађевинских радова на деоници пруге Стара Пазова - Нови Сад, да се приводи крају велики посао на најлепшем делу пруге од Београда до границе са Мађарском, а да ће за шест месеци грађани моћи да се возе комплетно новом брзом пругом од Београда до Новог Сада.
Вучић је, након спајања колосека на тој деоници, рекао је да не само да је лепа природа, величанствен поглед на Дунав, већ су величанствени и сви објекти изграђени - галерија, вијадукт, тунел..
"То је нешто што немамо, нисмо ни сањали да ћемо да имамо у Србији. Обично се трудимо да пронађемо и кажемо несто лоше, јер је лакше критиковати, него говорити лепе ствари. Али, поносам сам што сам овде и што не могу ништа лоше кад кажем, већ само велико хвала РЖД-у, нашим руским пријатељима, руским и српским градитељима", рекао је Вучић.
Посао државе Србије је, каже, да то плати, што и чини.
"Пресрећан сам што ће људи за мање од шест месеци овом пругом моћи да бирају да ли ће да се возе 200 километара или 120 километара на сат. Да уживају у приоди, али и објектима на прузи", рекао је Вучић.
Посебно је, каже, заводољан што му је и машиновођа Слободан Сачић рекао да није возио никад по оваквој прузи и да једва чека да пруга буде пуштена у саобрацахај,
Пожелео је "Железницама" много успешног посла, много превезених путника и робе.
Александар Вучић је рекао да није добио позив за наставак дијалога у Бриселу овог месеца, али да ће се позиву одазвати ако га добије.
“Ако добијем позив ја ћу да идем”, истакао је он , а на питање да ли то значи да овог месеца неће бити ни наставка техничког дијалога одговорио потврдно.
Вучић је рекао да није добио позив ни да иде на устоличење митрополита Јоаникија 5. септембра.
“Нисам добио позив, ако добијем размислицу па ћу вас обавестити”, рекао је Вучић поводом писања листа Данас да је добио позивницу и да се неће одазвати.
Вучић је напоменуо да је то чак на насловној страни.
“Они слажу и баш их брига. Не секирају се уопште и креирају све текстове на лази”, указао је Вучић.
Додао је да је Србија од краља Милана, од 1878. када се непосредно кренуло у изградњу пруге, много изгубила и да је дошло време да се направе ствари које ће нас спојити са Европм, моредним светом.
Вучић је рекао да предстоји велики посао постизања договора за градњу пруге Ваљево-Прибој-Врбница, граница са Црном Гором, што је много важно за запад Србије.
"Ово је другачија Србија, нешто што остаје иза нас. Захвалан сам свима који су такву политику подржавали, РЖД-у хвала на изузетне резултате у Србији, на труду и раду, радницима, људима из владе, покрајине, општина... Ово ће допринети и зеленој агенди у земљи, да људи дишу чистији ваздух", рекао је Вучић.
Све то су, каже, велике ствари за земљу.
"Да се за шест месеци провозамо заједно, од Београда до Новог Сада, да измеримо за колико да стигнемо, да сви виде да Србија можемо да урадимо оно што смо мислимо да је могуће само у већим економијама. Када верујемо у себе, све можемо и ни у чему не морамо да будемо слабији од других", рекао је Вучић.
Ускоро се видимо да видимо како раде возови на најбржој прузи, додао је председник Србије.
Александар Вучић рекао је данас у Чортановцима да предстоји још дуго година и много успешне сарадње са руским РЖД, који гради пругу од Старе Пазове до Новог Сада.
На питање представника РЖД какви су планови даље сарадње и деловања, након завршетка рада на деоници Стара Пазова - Нови Сад, Вучић је указао да су кренуи преговори око изградње јединственог диспечерског центра у Макишу.
Објаснио је да ће бити и посебно регионални диспечерски центри у Новом Саду, Београду, Нишу и Пожеги, чиме ће се увезати цео систем, гарантовати стопороцентна сигурност и руководити на најбољи нацицн пругом имајући увид у сваком тренутку у свака кретања.
Казао је да очекује да ће с тим у вези договор са РЖД бити ускоро постигнут.
Такође је навео да је, у складу са кредитом од 230 милиона долара почело преговарање око пруге Ваљево-Врбница црногорска рганица.
„Очекујемо потписивање уговора за 210 километара пруге кроз целу западну Србију. Потпис очекујемо до краја године“, објаснио је он.
Вучић је казао да очекује још много година посла и успешне сарадње са РЖД.
А новинаре је позвао да погледају тунеле и вијадукте које је РЖД направио и виде како Србија данас другачије изгледа.
РЖД Интернешнел:Пруга у финалној фази, два објекта завршена
Руска компанија РЖД Интернешнел саопштила је данас да је у априлу ове године, пола године пре уговорених рокова, компанија завршила изградњу два најкрупнија објекта у Србији, вијадукта дугог три километра и тунела Чортановци, док је извођење радова на изградњи и модернизацији пруге Стара Пазова - Нови Сад, дужине 40,4 км, где компанија ради од 2017. године, у финалној фази.
Пошто је данас спојен железнички колосек у зони Чортановаца на деоници Стара Пазова - Нови Сад пруге Београд - Будимпешта, из компаније наводе да су до сада завршени и грађевински радови на свим вештачким објектима, да се приводи крају постављање панела за заштиту од буке, те да је положено 85 одсто укупног обима горњег строја колосека а ови радови би требало да буду завршени крајем 2021. године.
РЖД Интернешнл у саопштењу наводи и да се у оквиру уговора потписаног у децембру прошле године, наставља изградња контактне мреже за електрификацију пруге, реконструкција старих и изградња нових станицних и службених зграда и да радови теку брже од уговорених рокова.
Након завршетка изградње, пруга Стара Пазова - Нови Сад постаће прва брза пруга у Србији, где ће возови саобраћати брзином до 200 км/сат.
„Током изградње смо користили напредне руске и медународне технологије, које су омогућиле не само да се радови изводе са највишим нивоом квалитета, вец и да се испоштују рокови, дефинисани уговором", рекао је генерални директор РЖД Интернешнл Сергеј Стољаров.
Руска компанија „РЖД Интернешнл“ је данас, у присуству председника Србије Александра Вучића и генералног директора, председника управе „Руске железнице" Олега Белозјорова, спојила је железнички колосек у зони Чортановаца на деоници Стара Пазова – Нови Сад пруге Београд – Будимпешта.
Свечана церемонија полагања последњег шинског поља горњег строја колосека, који омогућава континуитет железницког саобраћаја на овој деоници, одржана на вијадукту Чортановци и да су јој присуствовали и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Томислав Момировић, амбасадор Русије у Србији Александр Боцан-Харценко.
Белозјоров:Вијадукт - борба са природом за будућа поколења
Генерални директор руских железница Олег Белозјоров изјавио је данас да је изградња вијадукта на деоници пруге Стара Пазова - Нови Сад, а у оквиру брзе пруге Београд - Будимпешта, била најзахтевнија деоница која је значила "борбу са природом".
Одговарајући на питање Танјуга зашто је изградња вијадукта и тунела Чортановци био јединствен пројекат, Белозјоров је рекао да је са инжењерске тачке гледишта то био веома захтеван пројекат.
Како је објаснио, вијадукт је дужине три километара, а висина појединих његових стубова достиже висину осмоспратнице.
"Како бисмо обезбедили јачину конструкције, овде је била искоришћена посебна технологија напрезања челичне ужади, зато што је ово део терена где брдовит терен прелази у плавни део реке. Тако да је било доста компликовано обезбедити да нема проклизавања терена", рекао је Белозјоров за Танјуг.
Истакао је да је изградња тог вијадукта још један пример како човечанство може да иде у корак са природом.
Белозјоров је навео и да су радећи тај пројекат поштовали све еколошке захтеве, додајући да је то доказ да грађевински радови могу бити постављени у хармонији са природом.
"То је један задатак који стоји пред нама и биће још захтевнији у будућности, јер морамо да очувамо природу коју имамо", рекао је Белозјоров.
Истакао је да ће конструкција вијадукта стајати минимум 100 година и да је она будућност коју ће моћи да виде наша деца и унуци.
Белозјоров је додао да је тај део српске железнице најлепши не само у Србији, већ у овом делу Европе, наводећи да ће то привући још више туриста.
Спајањем железничког колосека на деоници Стара Пазова - Нови Сад на вијадукту у плавном делу Дунава, свечано је данас обележен завршетак грађевинских радова на тој деоници, у присуству председника Србије Александра Вучића и генералног директора РЖД-а Олега Белозјорова.
До места на којем је колосек спојен, председник и представници руских партнера дошли су возом.
Руска компанија "РЖД Интернешнал" завршила је грађевинске радове на изградњи најдужег железничког вијадукта у Србији у плавном делу Дунава и тунела "Чортановци" више од пола године пре планираних рокова.
Вијадук и тунел су део прве брзе пруге Београд - Будимпешта.
Радови на изградњи вијадукта почели су 1. новембра 2017. године, његова дужина је три километара, а висина појединих стубова око 26 метара.
Вијадукт је пројектован на излазу из тунела Чортановци испред Сремских Карловаца и протеже се у плавном делу Дунава.
Тунел Чортановци представља две паралелне цеви укупне дужине 2,2 километара.
Радови на његовој изградњи почели су септембра 2017. године и завршени су седам месеци пре рока.
У априлу су оба објекта успешно прошла инспекцију Министарства грађевинарства за усклађеност са пројектним решењима.
Деоница Стара Пазова - Нови Сад дужине је 40,44 километара пруге Београд - Будимпешта, за брзине саобраћаја возова до 200 километара на час.