Novo izdanje "Beleški jedne Ane" Mome Kapora
BEOGRAD: Večeras je kafe-klub Delfi u SKC-u u Beogradu bio prepun, i to devojaka i žena svih generacija, jer je održano predstavljanje novog izdanja hronike jednog vremena koju je "pričala" tinejdžerka Ana, a "zabeležio" Momo Kapor u svojoj prvoj knjizi "Beleške jedne Ane".
Izgleda da je Momo Kapor bio u pravu kada je kazao da su sve Beograđanke devojčice-šašavice, jer mu nije bilo važno da li imaju 14, 25, 56 ili i više godina, sve one su se okupile da ponovo čuju njegove reči zabeležene pre pola veka, a svaka je i danas aktuelna i svaka i danas pogađa svaku od njih u srce, u dušu.
Umesto Mome bila je tu i njegova ćerka Ana Kapor sa sestrom Jelenom koje su zaslužne što se Momina Ana ponovo švrćka po Beogradu već u trećem izdanju.
Večerašnje druženje s knjigom, s pravom živom Anom, danas zrelom ženom i poznatom slikarkom koja već 36 godina živi u Rimu, njenim kolegom, velemajstorom novog srpskog realizma Milanom Tucovićem, profesorom književnosti Aleksandrom Jerkovom i voditeljkom Tanjom Vučković, počela je glumica Zorica Jovanović, otelotvorenje Momine Ane koju je igrala kao monodramu više od 1.000 puta širom bivše Jugoslavije.
Njoj nije bila potrebna nikakva maska niti šminka da bi u svakom pogledu bila slika i prilika Ane iz njenih "beležaka" koje su svojevremeno tokom 26 sedmica krasile tek pokrenuti ženski časopis "Bazar", tako su mogle da se čuju Anino jadanje, radovanje, podsmevanje,sažaljevanje, razmišljanje koje je svakom ženskom biću blisko i prepoznatljivo pod uslovom da živi na "spoju dveju reka ispod Avale".
Da se veče ne bi pretvorilo u šou pobrinuo se profesor Jerkov, koji je objasnio da je Kapor bio jedan od najboljih srpskih pisaca džins generacije, da je savršeno bio u saglasju sa svojim vremenom i jednom zanimljivom epohom kjoju je zauvek sačuvao na stranicama ove knjige ( šezdesete-sedamdesete godine prošlog veka u Jugoslaviji).
Jerkov je posebno ukazao da je Kapor posedovao senzibilitet i unutrašnju otmenost koja mu nije dozvoljavala da sklizne iz "lakog" u "plitko" štivo.
Milan Tucović osvrnuo se na lakoću kojom je Momo Kapor crtao i odao mu priznanje da je to radio kao da je bio učenik Direra ili Mikelanđela.