Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

U Luku „uplovljavaju” RO-RO terminal, vertikalni kej i dva silosa

29.09.2018. 11:23 11:24
Piše:
Foto: Dnevnik/ S. Šušnjević

NOVI SAD: Prodaja jedine srpske luke u državnom vlasništvu, Luke Novi Sad, zakazana je za 24. oktobar, kada će u Ministarstvu privrede biti otvorene ponude zainteresovanih investitora.

Novosadska luka dobro je poslovala u proteklih nekoliko godina i bila najuspešnija u Srbiji pa, imajuću u vidu dobre poslovne rezultate, merene, između ostalog, i pretovarom od milion i preko toga tona godišnje, očekuje investitora koji će nastaviti i unaprediti dosadašnje kapacitete.

Šta je ono što će našu luku približiti poznatim lukama u svetu, lučkim preduzetnicima je poznato, pa navode da je, da bi Luka Novi Sad bila rame uz rame sa svetskim, potrebno ulaganje od oko 20 miliona evra.

U javnom pozivu za prodaju Luke Novi Sad, Ministarstvo privrede nije navelo kolika se ulaganja očekuju od kupca, osim što je u nastupima državnih zvaničnika bilo pomena da bi investicije u novosadskoj luci trebalo da iznose 15 miliona evra.  

Lučki preduzetnici kažu da bi preduzeću za još uspešniji rad bilo od značaja da vlasnik izgradi Ro-Ro terminal, koji prima kamione natovarene robom. U poslovnom svetu za taj terminal kažu „baš na vreme”. Kamion natovaren fabričkim proizvodima razvozi tovar od kupca do kupca i tako ubrazava i pojeftinjuje proizvodnju, a fabrike nemaju lagera. Vrednost te investicije je oko dva miliona evra, računajući, uz izgradnju utovarne rampe, i kupovinu dizalice sa četiri kraka kroz koju prolazi kamion.

Luka Novi Sad ima dva vertikalna keja, a treba joj još jedan, dug 160 metara. Preduzetnici objašnjavaju da je vertikalni kej lučkim preduzećima potreban u slučaju niskog vodstaja Dunava, što je upravo slučaj, pa bezmalo sve luke Srbiji stoje, čekajući da se vodostaj reke podigne. Da posao ne bi čekao da se Dunav digne, vertikalni kej je nad vodom i utvar-istovar se obavlja bez zastoja i tako ne samo lučka preduzeća već niko u lancu te privrede ne trpi. Luka Novi Sad ima mesto gde bi se još jedan kej mogao izgraditi, pa budućim vlasniku ne treba plac već samo da plati izgradnju. 


Po fer vrednosti

Ministarstvo privrede je u javnom pozivu za prodaju Luke Novi Sad navelo da mogu učestovati oni koji su najmanje deset godina u lučkom biznisu, da su u 2017. godini imali prihod od najmanje 30.000.000 evra i da su u protekle tri godine pretovarili iznad 1,4 milion tona robe.

Luka Novi Sad se prodaje po početnoj ceni od 15.976.778 evra, što je fer tržišna vrednost firme od 31. decembra 2017. Rok za dostavljanje ponuda je 22. oktobar, a dokumentacija se može otkupiti do 15. oktobra.    


I još jedna investicija treba novosadskoj luci, a to je izgradnja dva  podna skladišta za utovar-istovar 140.000 tona robe. Podno skladište je, objašnjavaju, isto što i silos, što košta  oko devet miliona dinara, a ukoliko bi se uz te investicije dodala i kupovina šest dizalica, Luka Novi Sad bi nastavila razvoj.

Koliko će u tome uspeti, zavisi od toga čiju će ponudu komisija odobriti.

Ministarstvo privrede predvidelo je u javnom pozivu da kupci mogu doći u Luku Novi Sad, videti čime raspolaže i pogledati poslovne knjige.

Predstavnici jednog od zainteresovanih, i to iz Ujedinjenih Apapskih Emirata, već su bili, videli i otkupili dokumentaciju za prodaju. Posredi je investitor iz Dubaija „Port of Dubai”, čije se poslovanje meri milijardama evra.

Kažu da je još jedan kupac otkupio dokumentaciju, ali njegovo ime se drži u tajnosti. Među lučkim preduzetnicima se priča da će za novosadsku luku biti tri kupaca, ali ne otkriva se ni ko je taj treći.

U svakom slučaju, trka za Luku je već sada uzbudljiva, znajući da je ponjuđač iz Dubaija vrstan preduzetnik u lučkom biznisu, pa se s nestrpljenjem iščekuje ko će mu biti konkurencija.

Z. Delić

Piše:
Pošaljite komentar