(FOTO) SAMO MILICA IZ ZRENJANINA PRAVI REALISTIČNE BUKETE OD SVEĆA U SRBIJI Stari zanat uzela u ruke pre nekoliko godina, nema joj ravne u poslu sa voskom!
Sveće su hiljadama godina unazad sastavni deo ljudskog života, služeći ne samo kao praktičan izvor svetlosti već i kao moćni simboli u različitim kulturama i tradicijama. Poseduju duboku simboliku koja prevazilazi vreme i prostor. Njihova prolaznost služi kao podsetnik da negujemo svaki trenutak.
Upravo to je privuklo Milicu Puzigaću iz Zrenjanina, koja se godinama bavi izradom sveća, starim zanatom koji nikada neće izumreti. Njene precizne ruke i bujna mašta doveli su do toga da hobi preraste u mali biznis. Kako ističe za Dnevnik, oduvek je volela toplinu i atmosferu koju sveće stvaraju, a smatra da njihova simbolika, mirisi i estetika mogu da promene prostor i donesu osećaj mira.
-Inspiraciju sam pronašla u želji da spojim lepotu i prirodne materijale u nešto što ima ličnu vrednost za svakoga ko ih koristi. Sve je počelo kao istraživanje i eksperimentisanje sa prirodnim materijalima. Vosak je fascinantan jer omogućava kreativnost u oblikovanju i dodavanju mirisa, a pritom je i održiv. Proces nije jednostavan- zahteva preciznost, kvalitetne sastojke i puno testiranja da bi se dobio savršen proizvod, ali upravo u tome leži čar- nastavlja naša sagovornica
Sveće se vekovima koriste i u aromaterapiji i meditaciji, a sam čin gledanja u plamen može podstaći opuštanje, fokus i introspekciju.
Najprodavaniji proizvod, koji izlazi iz njene radionice je Flower Bowl sveća, za koju tvrdi da je jedinstvena u Srbiji i dostupna samo kod nje. Njena posebnost je u prelepom dizajnu buketa cveća od voska i pažljivo biranim detaljima. Osim sveća, u ponudi su i tacne na koje ih možete staviti.
Njen brend "B&A Decor" prati svetske trendove, pa ono što vidite na šarenim stranama inostranih Instagram profila, možete pronaći i u gradu sa tri imena.
-Put od hobija do biznisa nije bio lak- zahtevao je mnogo vremena, posvećenosti i stalnog usavršavanja. Svaki korak je bio lekcija. Sada kada ljudi uđu u moju radnju svi se oduševe- sve im je lepo i teško im je da se odluče šta da odaberu. Moje proizvode kupuju i kao poklone, jer znaju da će nekome pokloniti nešto unikatno- govori kroz osmeh Milica.
Kao i svi koji se bave starim zanatima, i ona ističe da su društvene mreže ključne za svaki mali biznis.
-One omogućavaju da nas kupci pronađu, vide šta radimo i direktno komuniciraju sa nama. Instagram je posebno važan jer vizuelno prenosimo priču o brendu, a internet nam daje priliku da dosegnemo do ljudi koji možda nikada ne bi saznali za nas. Ako imate strast prema nečemu vredi pokušati. Strah je prirodan, ali ne sme da bude prepreka. Svaki početak nosi izazove, ali i prilike. Najvažnije je biti uporan, verovati u svoj proizvod i učiti iz svakog iskustva. Početak možda neće biti savršen, ali najbitnije je da krenete- oplemenila je mlade naša sagovornica.
Projekat „Stari zanati - nova šansa” realizuje Dnevnik Vojvodina press, a sufinansira Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.