WODOMI (WORLD DOMINATION) Majstori za veb-programiranje
Kad se elan mladih programerskih snaga udružio s iskustvom u IT sektoru, pre gotovo tri godine u Novom Sadu otvorena je kompanija „Wodomi”.
Ozbiljan posao od samog početka prožet je duhovitošću za početak malog, ali odabranog tima, na šta je uputilo i pomenuto iskustvo izvesnog Kurta Mata koji u Belgiji, u okviru firme „Coworks” već 15 godina uspešno radi taj posao.
„Kolega i ja povremeno smo radili za njega, a onda smo došli na ideju da uozbiljimo posao i sami probamo da osnujemo kompaniju“, seća se direktor Ratomir Vasiljević.
Dodaje da nisu znali kako funkcioniše rukovođenje firmom i sačekalo ih je dosta posla, ali pored sebe su imali nekoga ko je sve to prošao.
„I na nas je preneo težnju da budemo, pre svega, jak tim s poštovanjem klijenata i odnosa prema radu, pa tek onda da razmišljamo o proširenju“, veli Vasiljević.
Naziv firme zapravo je skraćenica pojma „World domination” (svetska dominacija). Kako je do njega došlo objašnjava nam Vasiljević:
„Pošto smo se dogovarali da sve napravimo u nekom šaljivom maniru, i slogan na veb-sajtu šalje poruku „Mi samo hoćemo da vladamo svetom”. Mislim da i klijenti to lepo prihvataju i shvataju da to znači da smo otvoreni za svaku saradnju, a tako se i mi predstavljamo. Takav odnos imamo i međusobno.“
Tržište je orijentisano ka Belgiji, a kompanija „Wodomi” dobija potrebnu dokumentaciju na osnovu koje isporučuje programe. Programi su uglavnom u vezi s korporativnim veb-sajtovima i gradovima, koji imaju svoje prezentacije i različite servise, poput informacija o dostupnosti, recimo, ambulantnih kola, čekaonica ili bilo koje javne institucije. Sadržaji su zaista različiti, ali se uglavnom svode na veb-programiranje.
Ova kompanija trenutno radi i na jednom internom projektu koji bi po potrebi međusobno povezao ljude ili im pružio informaciju o poslu, ako bi želeli nešto dodatno da rade. Servis će biti besplatan. Ni u tom projektu ne izostaje princip otvorenosti za saradnike i korisnike usluga mladih stručnjaka kompanije „Wodomi”, koji su svesni činjenice da nisu svi jednako upućeni u nove tehnologije. Stoga su osmislili i naziv servisa, šaljiv i kao takav svima lako razumljiv – „Jare i pare” (jareipare.rs). Po njihovim rečima, naziv prenosi poruku da čovek, koristeći uslugu, i štedi i dobija.
„U gradovima ima dosta ljudi koji su novi i ne znaju koga da pitaju za savet. Osim toga, ima ljudi koji bi nešto da rade pored stalnog posla ili imaju prijavljenu firmu i nešto znaju i nude. Cilj nam je da povežemo stručnjake i one kojima su potrebne neke usluge. Želimo da napravimo sistem koji će pomoći društvu jer i sami smo više puta prošli iskustvo dolaska u novi grad, tako da se može reći da je ideja potekla iz potrebe. Brzina, kvalitet i funkcionalnost su tri parametra koja smatramo najvažnijim“, objašnjava suvlasnik kompanije Dejan Aleksić.
Branka Pavković
Foto: S. Šušnjević