WODOMI (WORLD DOMINATION) Мајстори за веб-програмирање
Кад се елан младих програмерских снага удружио с искуством у ИТ сектору, пре готово три године у Новом Саду отворена је компанија „Wodomi”.
Озбиљан посао од самог почетка прожет је духовитошћу за почетак малог, али одабраног тима, на шта је упутило и поменуто искуство извесног Курта Мата који у Белгији, у оквиру фирме „Coworks” већ 15 година успешно ради тај посао.
„Колега и ја повремено смо радили за њега, а онда смо дошли на идеју да уозбиљимо посао и сами пробамо да оснујемо компанију“, сећа се директор Ратомир Васиљевић.
Додаје да нису знали како функционише руковођење фирмом и сачекало их је доста посла, али поред себе су имали некога ко је све то прошао.
„И на нас је пренео тежњу да будемо, пре свега, јак тим с поштовањем клијената и односа према раду, па тек онда да размишљамо о проширењу“, вели Васиљевић.
Назив фирме заправо је скраћеница појма „World доминатион” (светска доминација). Како је до њега дошло објашњава нам Васиљевић:
„Пошто смо се договарали да све направимо у неком шаљивом маниру, и слоган на веб-сајту шаље поруку „Ми само хоћемо да владамо светом”. Мислим да и клијенти то лепо прихватају и схватају да то значи да смо отворени за сваку сарадњу, а тако се и ми представљамо. Такав однос имамо и међусобно.“
Тржиште је оријентисано ка Белгији, а компанија „Wodomi” добија потребну документацију на основу које испоручује програме. Програми су углавном у вези с корпоративним веб-сајтовима и градовима, који имају своје презентације и различите сервисе, попут информација о доступности, рецимо, амбулантних кола, чекаоница или било које јавне институције. Садржаји су заиста различити, али се углавном своде на веб-програмирање.
Ова компанија тренутно ради и на једном интерном пројекту који би по потреби међусобно повезао људе или им пружио информацију о послу, ако би желели нешто додатно да раде. Сервис ће бити бесплатан. Ни у том пројекту не изостаје принцип отворености за сараднике и кориснике услуга младих стручњака компаније „Wodomi”, који су свесни чињенице да нису сви једнако упућени у нове технологије. Стога су осмислили и назив сервиса, шаљив и као такав свима лако разумљив – „Јаре и паре” (jareipare.rs). По њиховим речима, назив преноси поруку да човек, користећи услугу, и штеди и добија.
„У градовима има доста људи који су нови и не знају кога да питају за савет. Осим тога, има људи који би нешто да раде поред сталног посла или имају пријављену фирму и нешто знају и нуде. Циљ нам је да повежемо стручњаке и оне којима су потребне неке услуге. Желимо да направимо систем који ће помоћи друштву јер и сами смо више пута прошли искуство доласка у нови град, тако да се може рећи да је идеја потекла из потребе. Брзина, квалитет и функционалност су три параметра која сматрамо најважнијим“, објашњава сувласник компаније Дејан Алексић.
Бранка Павковић
Фото: С. Шушњевић