Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

„Dnevnik” u Vranju na festivalu Piano Summer

08.08.2017. 12:12 12:17
Piše:
Foto: Privatna arhiva

Četvrti po redu Letnji pijanistički festival (Piano Summer) će tokom 18 avgustovskih dana okupiti izuzetne izvođače svetske koncertne scene i muzičke stvaraoce, muzikologe, ugledne pedagoge, studente i učenike, te brojne poštovaoce umetničke muzike, ponovo nailazeći na izvanredan odziv sredine i svakovrsnu podršku državnih i gradskih institucija.

I ove godine Dom Vojske Srbije u Vranju otvorio je sve svoje prostore za rad majstorskih radionica, predavanja i vežbanje, kao i divnu veliku dvoranu za večernje, odlično posećene solističke i kamerne koncerte.

Na svečanost otvaranja brojni posetioci bili su privučeni i imenom i harizmatičnošću Natalije Gutman, jedne od najvećih umetnica na violončelu našeg vremena (s vrhuncem karijere u poslednjim decenijama 20. veka) koja je svirala u triju s violinistom Svjatoslavom Morozovim i pijanistom Dimitrijem Vinikom. Istina je da je slavna violončelistkinja duša i inspirativni podstrekač ovog klavirskog trija, ali su njegove vatrene i prave vođe, u stvari, ovi muzičari strastvenog violinsko - klavirskog dua, što se pokazalo  u uzbudljivom, veoma dramatizovnom tumačenju Sonate za klavir i violinu u ce-molu Edvarda Griga, upravo sažižuće, uzvitlane energije, vibrantnog gudačkog tona i ukupne zanosne i nosive zvučnosti.

Drugo veče okrenulo se osnovnoj programskoj odrednici manifestacije, klavirskoj muzici, kada se pravim festivalskim programom, prvi put u Srbiji predstavila vrhunska turska pijanistkinja Gulsin Onaj, umetnica prekrasnog tona i velikog poštovanja svog instrumenta, ali i želje da se dopadne slušaocima različitog ukusa i afiniteta. Ako su nam se s jedne strane, njene interpretacije i učinile ponešto „starinskim“, ona je s druge strane osvajala opuštenom i pevnom naracijom i oblikovanjem svakog tona i ukrasa, savršenom merom i kontrolom udara i doziranja zvuka, čak i kada su u pitanju „orkanske“ bujice.

Izvanredna izvođenja Betovenove „Mesečeve sonate“, Šumanovih Abegg varijacija op. 1. i nekoliko dela Frederika Šopena, zaokružila je efektnim i veoma angažovanim tumačenjem tri ostvarenja svog sunarodnika i velikog životnog mentora, Ahmeda Adnana Sajguna (povodom 110 - godišnjice kompozitorovog rođenja), umereno modernog izraza.

Da je neumorna i raspoložena i za najveće repertoarske izazove, velika turska pijanistkinja svetskog formata, pokazala je i dodacima oficijelnom programu, najpre u savršeno koncentrisanom i besprekornom, u obe vodeće, susretajuće linije, Bahovom Koralu u Ge-duru, u gotovo orguljskoj obradi Feruča Buzonija, a onda u poput nezadržive bujice donetoj „Ondini“ Morisa Ravela, zvoneći najlepšim impresionističkim zvukom i nijansama u svim registrima orkestarski raskošno kolorisanog instrumenta.

Marija Adamov

Piše:
Pošaljite komentar