Nomus: Od solo pesme do „staklene muzike”
NOVI SAD: Nastavak Novosadskih muzičkih svečanosti u sredu, 26. aprila, donosi solo pesme Betovena, Bramsa i Hajdna u projektu „Pevanje duha” sopranistkinje Katarine Jovanović i pijanistkinje Rite Kinke, kojima se pridružuju violistkinja Jelena Filipović i glumac Branislav Lečić kao narator.
Program otvara šest duhovnih pesama Ludviga van Betovena, napisanih na stihove nemačkog pesnika Kristijana Gelerta, a potom slede dve Bramsove pesme za glas, violu i klavir. Drugi deo koncerta počinje Hajdnovom „Arijadnom na Naksosu”, jedinstvenim vokalnim delom, koje je davne 1791. premijerno u Londonu izveo čuveni kastrat Gasparo Pakjeroti u prati kompozitora koji je svirao čembalo. Za kraj je ostavljen najpoznatiji Betovenov vokalni ciklus „Dalekoj dragoj”, komponovan na stihove Alojza Jajtelesa. Lečić će, inače, govoriti prevode svih pesama, čiji su autzori Nikolina Zobenica i Zoran Marović.
„Pevanje duhu” počinje u 20 časova u Sinagogi, a dva sata kasnije novosadska publika će imati priliku da u Gradskoj kući upozna poljski „GlasDuo”, odnosno Anu i Arkadijusa Šafraneca, koji sviraju na staklenoj harfi. U pitanju je, zapravo, jedinstven instrument sastavljen od 57 čaša, koje obrazuju raspon od gotovo pet oktava... Koncert će otvoriti Grigovim „Per Gintom” i Mocartovim Adađom u C-duru, a potom slede „Igra Šećerne vile” Čajkovskog, Šopenov Prelid op.28 i Mazurka op.50 Karola Šimanovskog. U nastavku programa „GlasDuo” izvešće Bahovu Tokatu u d-molu, Gnosijenu br.1 Erika Satija i Pjacolin Libertango, da bi za finale ostavili kompozicije Balisa Dvarionasa „Prve Pahulje” i Arkadijusovu „Songueiru”, te Grigovu Norvešku igru op.35.