Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Na Nomusu koncert kvarteta „Arod” i koreodrama Miloša Sofrenovića

24.04.2017. 08:00 08:00
Piše:
Foto: K. Španec

U nastavku Novosadskih muzičkih svečanosti večeras je predviđen dupli program. Najpre u Gradsku kuću dolaze evropske muzičke zvezde u usponu, francuski gudački kvartet „Arod” (Jor­dan Vic­to­ria, violina; Ale­xan­dre Vu, violina; Co­ren­tin Ap­pa­ra­illy, viola; Samy Rac­hid, violončelo).

Koncert počinje u 20 časova, a na programu su biseri kamerne literature Mocarta, Hajdna i Mendelsona. „Nas četvorica smo četiri različita karaktera, četiri senzibiliteta, i to je ono što čini i našu pojedinačnu snagu, ali i snagu nas kao kvarteta. Ali uvek zajedno biramo dela koja izvodimo, jer sve ono što sviramo na našim koncertima nešto je što nas inspiriše i na neki način fascinira”, poručuju laureati nekoliko međunarodnih konkursa, među kojima je i „Karl Nilsen” u Kopenhagenu, kao i Evropskog takmičenja FNAPEC.  

Drugi deo večeri biće u znaku performera i koreografa Miloša Sofrenovića, koji će u Multimedijalnom centru Akademije umetnosti (Đure Jakšića 7) izvesti koreodramu „O prihvatanju nesavršenosti” u čijim temeljima je Posvećenje proleća Igora Stravinskog. „Projekat se bavi ponovnom analizom i interpretacijom kultnog dela Igora Stravinskog, koje je premijerno izvedeno 29. maja 1913. godine u Parizu. To je premijera koja uopšte nije prošla glatko, u sali je nastala tuča, francuska publika je negodovala, sve su doživeli kao apsolutnu kakofoniju i jeres na sceni, a povrh svega toga bila je i ’diskutabilna’ koreografija Vaslava Nežimskog, koja je za mene impresivna”, pojašnjava Sofrenović.

Druga polazna osnova za projekat  „O prihvatanju nesavršenosti“ je, kako pojašnjava umetnik – odnos savremenog čoveka prema svom telu. „Telo je deo nas koji je u najjačoj konekciji i harmoniji sa prirodom, a 21. vek je jako loš primer gubljenja veze sa tim telom i zato ljudi imaju potrebu da ga toliko pokazuju, jer ga ne osećaju, ili, pak, imaju želju da ga operišu, jer ga ne vole takvo kakvo je. A ja telo poštujem kao mesto koje me vrlo često upozorava na arogantnost mog uma”.

Koreodrama je, inače, pretpremijerno izvedena nedavno na Islandu, gde je Sofrenović prvi put zaplesao na tonove Igora Stravinskog i “Posvećenje proleća”.  „Za mene je svaki kompozitor značajan na svoj način, ali mislim da je Stravinski prvi veliki događaj posle Mocarta”, ističe Sofrenović. „Posvećenje je, recimo, primer muzičkog dela koje, iako proizilazi iz perioda Belle Epoljue, iz, znači, nekih 4-5 decenija tokom kojih se, barem na teritoriji Evrope, nije ratovalo, nagoveštava svu tragiku 20. veka, jer kroz te tonove bukvalno čujemo i Prvi svetski rat, koji počinje samo godinu nakon premijere, a onda i Drugi svetski rat. Posle slušanja Posvećenja proleća, shvatio sam da mene ono beskrajno uzbuđuje zato što, ako to delo i dan-danas izaziva fascinaciju zbog svoje hrabrosti, netipičnosti kako je komponovano, koji instrumenti su stavljeni u prvi plan, zamislite tek šok koji je izazvalo 1913. Jer, kao što se često dešava, novine u bilo kojoj oblasti ljudske delatnosti uvek su prvo mesto osude, ismevanja, sumnje, pa i razlog za sukobe...”

M. S.

Francuski gudački kvartet nastupa od 20 časova u Gradskoj kući, a Sofrenović svoj projekat izvodi u Multimedijalnom centru AUNS

Piše:
Pošaljite komentar