Номус: Од соло песме до „стаклене музике”
НОВИ САД: Наставак Новосадских музичких свечаности у среду, 26. априла, доноси соло песме Бетовена, Брамса и Хајдна у пројекту „Певање духа” сопранисткиње Катарине Јовановић и пијанисткиње Рите Кинке, којима се придружују виолисткиња Јелена Филиповић и глумац Бранислав Лечић као наратор.
Програм отвара шест духовних песама Лудвига ван Бетовена, написаних на стихове немачког песника Кристијана Гелерта, а потом следе две Брамсове песме за глас, виолу и клавир. Други део концерта почиње Хајдновом „Аријадном на Наксосу”, јединственим вокалним делом, које је давне 1791. премијерно у Лондону извео чувени кастрат Гаспаро Пакјероти у прати композитора који је свирао чембало. За крај је остављен најпознатији Бетовенов вокални циклус „Далекој драгој”, компонован на стихове Алојза Јајтелеса. Лечић ће, иначе, говорити преводе свих песама, чији су аутзори Николина Зобеница и Зоран Маровић.
„Певање духу” почиње у 20 часова у Синагоги, а два сата касније новосадска публика ће имати прилику да у Градској кући упозна пољски „ГласДуо”, односно Ану и Аркадијуса Шафранеца, који свирају на стакленој харфи. У питању је, заправо, јединствен инструмент састављен од 57 чаша, које образују распон од готово пет октава... Концерт ће отворити Григовим „Пер Гинтом” и Моцартовим Адађом у Ц-дуру, а потом следе „Игра Шећерне виле” Чајковског, Шопенов Прелид оп.28 и Мазурка оп.50 Карола Шимановског. У наставку програма „ГласДуо” извешће Бахову Токату у д-молу, Гносијену бр.1 Ерика Сатија и Пјацолин Либертанго, да би за финале оставили композиције Балиса Дварионаса „Прве Пахуље” и Аркадијусову „Сонгуеиру”, те Григову Норвешку игру оп.35.