Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Za 30 odsto više pričamo telefonom nego pre korone

27.07.2020. 13:33 13:33
Piše:
Foto: pixabay.com

BEOGRAD: Domaći saobraćaj u mobilnoj telefoniji u prvim danima od uvođenja vanrednog stanja u Srbiji, 15. marta, naglo je skočio i bio je veći za oko 30 odsto, kažu u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija i navode da su operatori u ovom period bili izuzetno opterećeni i da zato već traže prodaju spektra za nove servise.

Pomoćnica ministra Irina Reljin je rekla za Tanjug da je ukupan govorni saobraćaj povećan, jer su mnogi prešli na rad od kuće i na održavanje onlajn sastanaka i konferencijskih veza putem mobilnog telefona.

"U prva dva, tri dana vanrednog stanja zabeležen je veliki skok. Operatori su se našli u situaciji da rade na granici kapaciteta. Za vreme vanrednog stanja dodatno su radili na povećanju sopstvenog kapaciteta i povećali su mogućnosti za govorni saobraćaj", objašnjava Reljin.

Saobraćaj u prenosu podataka internetom je, kaže, takođe bio preopterećen, i navodi da su tri operatora u Srbiji obezbedila besplatan prenos podataka za oko 900.000 učenika osnovnih i srednjih škola.

"Za sve to vreme do kraja juna, bili su pokriveni tom besplatnom uslugom za pristup portalima gde su se nalazili edukativni sadržaji koje su koristili za nastavu. Takođe su omogućili besplatnu količinu internet saobraćaja za pojedine studente za pripremu junskog ispitnog roka", rekla je Reljin.

Podseća da su operatori pomagali i obezbedili pametne telefone i laptove za učenike koji nisu bili u mogućnosti da ih sami nabave.

Reljin je rekla da su i govorni saobraćaj i prenos podataka vrlo promenljive kategorije koje se u kratkom vremenskom intevalu brzo menjaju, te da su operatori morali da povećavaju svoje kapacitete a kako se ne bi gubilo na kvalitetu usluge.

Piše:
Pošaljite komentar