За 30 одсто више причамо телефоном него пре короне
БЕОГРАД: Домаћи саобраћај у мобилној телефонији у првим данима од увођења ванредног стања у Србији, 15. марта, нагло је скочио и био је већи за око 30 одсто, кажу у Министарству трговине, туризма и телекомуникација и наводе да су оператори у овом период били изузетно оптерећени и да зато већ траже продају спектра за нове сервисе.
Помоћница министра Ирина Рељин је рекла за Танјуг да је укупан говорни саобраћај повећан, јер су многи прешли на рад од куће и на одржавање онлајн састанака и конференцијских веза путем мобилног телефона.
"У прва два, три дана ванредног стања забележен је велики скок. Оператори су се нашли у ситуацији да раде на граници капацитета. За време ванредног стања додатно су радили на повећању сопственог капацитета и повећали су могућности за говорни саобраћај", објашњава Рељин.
Саобраћај у преносу података интернетом је, каже, такође био преоптерећен, и наводи да су три оператора у Србији обезбедила бесплатан пренос података за око 900.000 ученика основних и средњих школа.
"За све то време до краја јуна, били су покривени том бесплатном услугом за приступ порталима где су се налазили едукативни садржаји које су користили за наставу. Такође су омогућили бесплатну количину интернет саобраћаја за поједине студенте за припрему јунског испитног рока", рекла је Рељин.
Подсећа да су оператори помагали и обезбедили паметне телефоне и лаптове за ученике који нису били у могућности да их сами набаве.
Рељин је рекла да су и говорни саобраћај и пренос података врло променљиве категорије које се у кратком временском интевалу брзо мењају, те да су оператори морали да повећавају своје капацитете а како се не би губило на квалитету услуге.