Profit Netfliksa skočio 61 odsto, akcije uzletele u nebo
SAN FRANCISKO: Akcije američke kompanije Netfliks skočile su za više od 10 odsto, na 178,48 dolara na trgovanju po zatvaranju berze na Volstritu, nakon što je objavljeno da je broj pretplatnika te tv striming mreže skočio na 103,95 miliona u drugom kvartalu, a profit uvećan za 61 odsto na 66 miliona dolara.
Prema objavljenim podacima o poslovanju, kompanija sa sedištem u Silikonskoj Dolini, stekla je u prethodna tri meseca novih 5,2 miliona pretplatnika, i to uglavnom van SAD-a, gde je Netfliks snažno ulagao kako bi se pozicionirao kao globalna mreža koja nudi televizijski i filmski program preko interneta, prenosi agencija Frans pres.
Prihodi kompanije su dostigli u drugom tromesečju 2,8 milijardi dolara, što je za 32 odsto više nego u istom periodu prošle godine.
Izvršni direktor Netfliksa, Rid Hejstings, naveo je u saopštenju da je kreiranje originalnog sadržaja ključno za konkurentnost kompanije protiv onlajn rivala kao što su Amazon i Jutrjub, kao i tradicionalne televizije.
Prelazak sa klasične televizije na gledanje sadržaja po želji je snažan... Mnogi imaju puno slobodnog vremena, pa će mnoge internet tv usluge biti uspešne, poručio je on.
Dodao je da su mogućnosti rasta kompanije velike, s obzirom na širenje interneta u svetu, što potvrđuje i podatak da je više od polovine pretplatnika sada izvan SAD-a.
Hejstings je naveo da će kompanija nastaviti da pravi filmove i serije u vlastitoj produkciji, obećavši da će ove godine realizovati 40 projekata.
Netfliks je po osnivanju 1997. godine nudio mogućnost primanja DVD-a po fiksnoj ceni, da bi zatim proširio ponudu na internet, omogućavajući pretplatnicima gledanje filmova i drugih emisija na zahtev.
Od 2013. godine, kompanija je počela da proizvoditi vlastite, originalne emisije, među kojima je jedna od najpoznatijih dramska serija „Kuća od karata“.