Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

POPULARNOST MI NIKADA NIJE BILA CILJ Influenserka Jovana Ivanović o svojoj karijeri i vršnjačkom nasilju

17.08.2024. 18:00 13:45
Piše:
Izvor: Privatna arhiva

Harizmatična Jovana Ivanović, poznatija kao Ančićka, svoju influensersku karijeru započela je 2019. godine, a danas njene društvene mreže broje na hiljade pratilaca.

Njen Tiktok nalog prati preko 700 hiljada ljudi, a ta zajednica, kako ih ona naziva „spileri”, svakodnevno postaje sve veća.

Iako sama nije ljubitelj horor filmova, video-snimci o teorijama zavere, paranormalnim aktivnostima i neobjašnjivim pojavama, koji su deo sadržaja koji snima za Jutjub, privlače veliku pažnju.

- Do svakog uspeha se dolazi uz trud, rad i istrajnost u onome što radite, ma šta god to bilo - napominje Ančićka na početku našeg razgovora.

Kako ste reagovali kada kada ste videli da vam je jedan od video-snimaka postao viralan?

- Nakon dva meseca snimanja video-sadržaja za Tiktok prvi video koji je postao viralan bio je komičan skeč, parodija na spremanje ljudi u izlasku 90-ih godina. Imao je 200.000 pregleda. Osećala sam se kao da su ljudi primetili moj potencijal i da treba da nastavim istim tempom snimanja i rada, nisam dozvolila da mi prve veće brojke odvuku pažnju sa mog cilja, samo su mi bile pokazatelj da moj rad može biti primećen. Cilj mi nikada nije bila popularnost, već da podelim svoju kreativnost sa svetom. Smatram da je moja istinska vrednost da inspirišem druge za nove uspehe.

Jednom prilikom ste rekli da vam ostvarena popularnost prija, a koliko vam je ona zapravo promenila život, bilo u pozitivnom ili negativnom smislu?

- Dolazim iz porodice muzičara, posle desetogodišnjeg školovanja i predispozicija za upis muzičke Akademije, odlučila sam da promenim svoj životni put. Nakon završetka srednje škole, uzela sam kameru od telefona u svoje ruke i rekla kako želim da kreiram sadržaj. Oduvek mi je bila želja da radim sa kamerama, budem voditelj, učestvujem na televizijskim projektima, snimanjima i setovima. Tiktok kao društvena mreža u mojim očima delovala je kao platforma uz koju ću sama praviti svoj kreativan sadržaj sa kojim će potencijalna buduća publika moći da se poveže. U pozitivnom smislu, sebi sam ostvarila svoj najveći cilj, imala prilike da steknem nova poznanstva sa divnim ljudima, kreiram sadržaj koji će publici izmamiti osmeh na lice i donesem pozitivnu promenu u našem društvu. Međutim, uz veću prepoznatljivost ljudi postajete meta za one koji vas poznaju i podržavaju, ali i za one koji vas ne poznaju. Svi na internetu mogu da vas komentarišu i pretpostavljaju različite stvari o vama samo na osnovu sadržaja koji prikazujete na društvenim mrežama.

Vaš sadržaj na Jutjubu obuhvata, između ostalog, zanimljive priče o teorijama zavere, paranormalnim aktivnostima i slično. Kako ste došli do ideje da upravo takav sadržaj snimate, gde pronalazite teme o kojima ćete govoriti i kolika je zainteresovanost ljudi za takav vid sadržaja?

- Ideja je proistekla nakon određenog komentara koji sam dobila od jednog od svojih pratilaca, ili kako ih ja nazivam „spilerima”. Komentar je ukazivao na moju boju glasa koja je poprilično prijatna i smirujuća za slušanje. Većina ljudi se plaši kada isprati sadržaj neobjašnjivih događaja ili natprirodnih fenomena. Smatrala sam da će mnogim ljudima takav vid sadržaja biti odbojan, ali uz dobrog naratora će se više ljudi i zainteresovati da isprati takve događaje. Moja teorija se pokazala istinitom jer je jedna od fenomen priča, sredinom prošle godine, o strašnoj ukletoj baki sa Zvezdare, uz moju interpetaciju, otišla viralno u svet i dostigla preko 14 miliona pregleda iz zemalja širom sveta. Privatno nisam ljubitelj horor filmova, serija, ni priča, te inspiraciju za Jutjub sadržaj dobijam od spilera, ali neretko i od krimi dokumentaraca koje uspevam da nađem na internetu. Pokušavam da napravim balans u obradi tema kako ne bi bile previše uznemirujuće kako za mene, tako i za publiku, iako moja publika najviše voli ovakav tip sadržaja.

Ko je Jovana iza kamere? Šta je ono što vaši pratioci nikada ne bi mogli da zaključe o vama na osnovu vaših naloga na društvenim mrežama?

- Pritvorila sam jedno poglavlje života završetkom muzičke škole, ali povremeno i dalje sviram klavir. Imam veliko interesovanje za ples i još uvek pokušavam da otkrijem koja vrsta plesa mi najviše odgovara, a od skoro sam počela da pravim nakit. Svi moji prijatelji, koji su otputovali na odmor ovo leto, za more su dobili na poklon narukvice, ogrlice inspirisane motivima leta. Publika pretpostavljam da već zna ali obožavam da igram igrice, pogotovo igrice u kojima je nešto usko vezano za modu ili arhitekturu.

Govorili ste i o vršnjačkom nasilju koje ste proživljavali kao dete. Mislite li da je danas, u ovom digitalnom dobu, lakše uočiti, a ipak teže zaustaviti vršnjačko nasilje, koje se sada spaja i sa digitalnim nasiljem, i mislite li da je važno da upravo influenseri budu ti koji će širiti svest o ovom problemu?

- Vršnjačko nasilje je, nažalost, tema koja je i dalje prisutna u društvu, u vreme digitalnog doba može biti još teže zaustaviti ga, jer sa razvojem društvenih mreža i onlajn platformi, nasilje više nije ograničeno samo na fizičko i verbalno zlostavljanje, već se često prenosi i u digitalni prostor. Državne institucije su one koje treba da sprovedu posebne zakone u vezi sa digitalnim nasiljem, koje je na našim prostorima nažalost i previše prisutno. Smatram da je izuzetno važno da influenseri koriste svoju platformu za širenje svesti o ovom problemu i sličnim problemima. Influenseri imaju moć da dopru do velikog broja ljudi, naročito mlađe populacije, koja je najviše izložena ovakvim rizicima. Oni mogu da koriste svoj glas da podignu svest o posledicama vršnjačkog i digitalnog nasilja, da podstaknu empatično ponašanje i da pruže podršku onima koji prolaze kroz ovakva iskustva. Važno je da influenseri budu svesni svoje odgovornosti i da koriste svoju platformu za pozitivne promene u društvu, uključujući borbu protiv vršnjačkog i digitalnog nasilja.


Trudim se da pružim pozitivnu alternativu

S obzirom na to da influenseri imaju veliki uticaj na mlade, u kojoj meri vi prilagođavate sadržaj, koji snimate, mlađoj publici i na koji način uspevate da ostanete relevantni na influens sceni, u kojoj neretko vladaju ljudi koji promovišu loše ponašanje i vrednosti?

- Trudim se da video-sadržaj koji kreiram bude pristupačan različitim uzrastima i izbegavam promovisanje ponašanja i vrednosti protiv kojih sam kako van kamera, tako i na mrežama. Biram teme i način izražavanja koji su pozitivni, edukativni i inspirativni. U društvu gde je često dominantan negativan sadržaj ili ličnosti koje promovišu loše ponašanje, trudim se da se izdvojim svojim pristupom i pružim pozitivnu alternativu. Verujem da dugoročna relevantnost dolazi iz autentičnosti i izgradnje istinske veze sa publikom. To znači slušati svoju publiku, odgovarati na njihove potrebe i interesovanja, ali i zadržati svoj jedinstveni glas i perspektivu. Kvalitetan sadržaj, posvećenost i odgovornost prema svojoj publici su ono što, po mom mišljenju, dugoročno održava uticaj na sceni.


Šta biste poručili mladima koji razmišljaju o tome da postanu influenser?

- Važno je da ne teže brojkama, slavi i da shvate da svet na društvenim mrežama kakav se prikazuje, uz izuzetke, nije realan. Jedino što jeste realno jesu vrednosti i poruke koje žele da promovišu putem interneta. Ukoliko postoji mogućnost da vas prati i manja zajednica koja će pomno pratiti vaš sadržaj, to je publika na koju treba da se fokusirate i radite na stvaranju lojalne zajednice. Neka vam glavni fokus bude kakav sadržaj kreirate, kakve vrednosti promovišete, koju poruku vašim sadržajem želite da pošaljete, jer slava i novac jesu prolazni. Dozvolite sebi da rastete zajedno uz publiku i unapređujete vaše veštine. Nemojte da gradite vaš put na osnovu uzdizanja preko drugih ljudi, u negativnom kontekstu, posmatrajte društvene mreže kao mesto gde su ljudi sa emocijama i osećanjima, možda vam tako bude lakše. Da ne zaboravim, verujte u sebe.

Ivana Japundža

Autor:
Pošaljite komentar
NE SEĆAM SE ŽIVOTA PRE DRUŠTVENIH MREŽA Influenserka Barbi Afrika o negativnim komentarima i pritisku javnosti

NE SEĆAM SE ŽIVOTA PRE DRUŠTVENIH MREŽA Influenserka Barbi Afrika o negativnim komentarima i pritisku javnosti

03.08.2024. 18:00 12:28
IMITIRALA JOVANU JEREMIĆ PA POSTALA HIT NA DRUŠTVENIM MREŽAMA Influenserka VALENTINA ĐORĐEVIĆ otkrila DA LI SU POZNATI REVOLTIRANI NJENIM SKEČEVIMA: „Kad se ljute na moje imitacije, ljute se na sebe”

IMITIRALA JOVANU JEREMIĆ PA POSTALA HIT NA DRUŠTVENIM MREŽAMA Influenserka VALENTINA ĐORĐEVIĆ otkrila DA LI SU POZNATI REVOLTIRANI NJENIM SKEČEVIMA: „Kad se ljute na moje imitacije, ljute se na sebe”

20.07.2024. 15:00 19:03
NIJE SRAMOTA ZAPLAKATI, BITI ROMANTIČAN, BITI DŽENTLMEN Influenser Aleksa Todorović o modi i razbijanju muških stereotipa

NIJE SRAMOTA ZAPLAKATI, BITI ROMANTIČAN, BITI DŽENTLMEN Influenser Aleksa Todorović o modi i razbijanju muških stereotipa

06.07.2024. 16:00 10:30