NIJE SRAMOTA ZAPLAKATI, BITI ROMANTIČAN, BITI DŽENTLMEN Influenser Aleksa Todorović o modi i razbijanju muških stereotipa
Novosađanin Aleksa Todorović, osim toga što se bavi digitalnim marketingom i PR-om, je i popularni influenser, čiji sadržaj na društvenim mrežama redovno prati na hiljade ljudi.
Osim saveta za negu kože, sa svojim pratiocima deli i ljubav prema dobroj hrani i putovanjima. Njegov zaštitni znak je moda, te su ga upravo talenat, harizma i autentičnost izdvojili na influens sceni i doveli ga do saradnje sa svetskim modnim brendovima, kao što su to Riplej i Armani. Na Tiktoku ga prati više od 235.000 ljudi, dok na Instagramu broji gotovo 60 hiljada pratilaca.
- Digitalnim marketingom sam krenuo da se bavim mnogo pre influensa i PR-a. To je krenulo sasvim slučajno, iz ljubavi prema društvenim mrežama i želji da na neki profesionalniji način naučim da ih koristim i mogu slobodno da kažem da mi je to bila i jedna od najboljih odluka u životu. Pored toga što sam zaista naučio kako društvene mreže funkcionišu, način komunikacije na određenim platformama, kao i neka nepisana pravila, naučio sam i da sve to, kasnije, primenim na svojim platformama i tako uspešno izgradim lični brend. PR je došao kasnije, kada sam se oslobodio pred kamerom i kada su to moje kolege primetile. Polako sam krenuo da gostujem, dajem izjave za tadašnji projekat na kom sam radio i stekao određene komunikativne veštine koje su mi takođe pomogle prilikom obraćanja mojim pratiocima i dan danas – govori Aleksa na početku našeg razgovora.
Bavite se i modom, a kada ste shvatili da vas ona zanima i na koji način ste odlučili da je osim u privatnom životu, implementirate i u sadržaj koji objavljujete na društvenim mrežama?
- Moda je uvek bila i uvek će biti deo mene, pa je samim tim takav tip sadržaja sasvim prirodno postao deo mojih profila. Od malena sam je zavoleo, jer su moji roditelji pođednako zaljubljeni u istu, kasnije je modeling doprineo dosta mom upoznavanju sa brendovima i svetskom modnom industrijom, a sada već kroz digitalni marketing i influens imam priliku da sarađujem sa domaćim i svetskim nedeljama mode, brendovima, magazinima i to znanje još više unapredim. Sve što je meni zanimljivo volim da podelim na društvenim mrežama, a to je upravo rad u takvoj industriji. Izgleda da je takav sadržaj pronašao svoju publiku. Drugi deo tog modnog sadržaja su modni saveti, konkretno za muškarce. Koji je, na moje veliko iznenađenje, takođe pronašao svoju publiku, jer sam od toga najmanje očekivao.
Često snimate klipove i sa vašom devojkom, ali ne toliko i vašu privatnost. Koliko je važno da se, ostvarivanjem popularnosti, sačuva doza privatnosti, gde povlačite tu granicu i na koji način to uspevate da učinite?
- Verujem da je moguće sačuvati privatnost u današnjem, digitalnom dobu. Sve je stvar izbora, koliko si spreman da podeliš, o svom partneru, porodici, prijateljima. Ja se trudim da to bude dosta umereno, ali opet dovoljno da se oseti povezanost mene i moje digitalne zajednice koju sam okupio i sudeći po povratnim informacijama, radim dosta dobro taj deo posla. Privatnost je neophodno sačuvati, zbog zloupotrebe informacija, ali opet ne treba biti ni potpuno inkognito ukoliko već želiš da se baviš ovim poslom i stekneš zajednicu ljudi koji te prate iz pravih razloga i iskreno su povezani sa sadržajem. Kao što sam spomenuo više puta, sve što delim, delim iz ljubavi, dosta iskreno i transparentno i trudim se da svima koji me prate pošaljem poruku da ništa nije savršeno, ali da je sve moguće uz dovoljno truda i posvećenosti. Počevši od ljubavnog života, pa sve do karijere i ostvarivanja životnih ambicija.
U opisu vašeg Instagram profila piše i rečenica „Razbijamo muške stereotipe“. Koji su to stereotipi sa kojima se muškarci najčešće susreću i koliko su danas influenseri bitna stavka kada je razbijanje istih u pitanju?
- Razbijanje muških stereotipa mi je nova omiljena tema na mom profilu. Dosta stidljivo sam ušao u to, ali uz pomoć određenih organizacija i brendova koji su prepoznali neki moj „viši cilj“ sam uspeo da sa više samopouzdanja krenem da pričam o istoj. Skoro svakodnevno nailazim na otpor ljudi na mrežama kada se pokrene priča o tome kako bi muškarci trebalo da pokazuju emocije, da nije sramota zaplakati, biti romantičan, biti džentlmen, imati skinker rutinu, voditi računa o svom stilu itd. Ali dobijam i veliki vetar u leđa kada, takođe svakodnevno, pročitam poruke podrške i zahvalnosti osoba koje su stekle samopouzdanje gledajući upravo ovakav tip sadržaja. Influenseri igraju veliku ulogu kada pričamo o razbijanju raznih stereotipa. Veliki su medij, može da se dođe do ogromnog broja ljudi i podigne svest ukoliko se kvalitetno iskomunicira o temi. Najvažnije od svega je što možemo da dopremo do velikog broja mladih ljudi, koji stečene vrednosti tek treba da primenjuju u realnom svetu. To je upravo i moj cilj. Oslobađanje ljudi od određenih nesigurnosti, što će kasnije stvoriti samosvesne, zadovoljne osobe, koje će retko koji eksterni faktor moći da poremeti.
Jednom prilikom ste rekli da, na svom profilu, nikada ne biste komentarisali trenutne političke situacije. S obzirom na to da influenseri imaju veliki uticaj na mlade, mislite li da je neophodno da ostanu potpuno neutralni po tom pitanju i da li je društvu uopšte potrebno da kontent kreatori to komentarišu?
- Kada spominjemo konkretno politički stav, to smatram jednim delom svoje privatnosti, a u prethodnom odgovoru sam baš naglasio da jedan deo svoje privatnosti uvek treba čuvati za sebe. To podrazumeva i određena mišljenja i stavove. Influenseri su vrlo često dosta subjektivni prilikom deljenja svog mišljenja na društvenim mrežama i baš zbog toga ne verujem da bi svaki stav trebao slepo da se podržava, ali svakako da se slažem da imamo velik uticaj i da ga treba koristiti za određene društveno odgovorne teme i deljenje informacija od javnog interesa koje mogu da doprinesu nekom boljitku društva, makar to i bile političke. Takođe bih stao u odbranu drugim kreatorima koji izbegavaju preveliko javno oglašavanje kada su ove teme u pitanju, da nije uvek to iz neke nezainteresovanosti niti površnosti, već da je za takav tip oglašavanja potrebno ozbiljno istraživanje i ulazak u temu. Samim tim, nije svako kompetentan za isto i onda to radije prepušta stranicama ili osobama čija je to konkretno „niša“.
Ko je Aleksa Todorović iza kamere i šta je to što vaši pratioci nikada ne bi mogli da zaključe o vama na osnovu vaših naloga na društvenim mrežama?
- Aleksa Todorović je iza kamere jedna vrlo jednostavna osoba, koga usrećuju osnovne životne stvari. Što se, na primer, ne bi reklo po mom sadržaju. Često stičem utisak da dosta ljudi ima mišljenje o meni da živim neki raskalašan život, prepun putovanja, dobre hrane, odeće itd. Nemojte pogrešno da me shvatite, da ne uživam u takvim stvarima, ne bih ih ni delio, ali je to jedan vrlo mali segment mene. Mnogo volim estetiku, imam neku viziju u glavi i želim da je pretočim u fotografiju ili video. Upravo zbog toga većina mog sadržaja priča dosta estetičnu i lepu priču, koju ja, uglavnom, objavljujem u pocepanom šortsu i isflekanoj majici na jednom istom kauču. To ne znači da šaljem pogrešnu sliku, već da delim onu iz svoje glave. Dosta ljudi ni ne zna da već šest do sedam godina radim puno radno vreme u marketingu i da je to jedna moja velika strast koja me dosta usrećuje. Pogotovo što imam priliku da mojim znanjem unapređujem brendove i kompanije čije proizvode ili usluge skoro svakodnevno konzumiramo. Pored toga, izdvojio bih prirodu kao velikog prijatelja. Bilo da je to šetnja po lokalnim planinama, uživanje pored Dunava, ili istraživanje džungle, priroda me dosta usrećuje i smiruje. Volim što više vremena da provodim u njoj, potpuno rasterećen, izolovan od svega i isključenog telefona. Takođe, verujem da dosta ljudi ne bi moglo da zaključi o meni koliko sam ja zapravo lenj. Svi se pitaju kako stignem da radim toliko stvari bez kloniranja, ne znam ni ja, jer bih po ceo dan mogao samo da se izležavam i ne radim ništa. Verovatno je u pitanju ljubav prema tom poslu.
Putujući po raznim zemljama, koja vas je destinacija najviše oduševila i možete li nam ispričati neku zanimljivu anegdotu sa putovanja koje se uvek rado sećate?
- Ne bih mogao da izdvojim samo jednu zemlju. Ova planeta je toliko lepa i svaki njen kutak je poseban na svoj način. Mogao bih jedino da izdvojim Bali kao mesto gde sam pronašao sebe, neku energiju i stil života koji meni odgovara, ali me je mnogo drugih destinacija pođednako oduševilo u smislu lepote i razonode. Anegdota ima toliko da bismo mogli 20 listova da popunimo, ali bih možda izdvojio put u Maroko kao jedno posebno iskustvo gde sam shvatio koliko mogu da budem snalažljiv, hrabar i optimističan. Sleteli smo u zemlju ne znajući apsolutno ništa o njoj, kao ni gde ćemo spavati. Putovali smo tri sata kroz pustinju sa lokalcima, ne znajući da li idemo na pravu destinaciju, slomio sam koščicu na stopalu prilikom prvog surfovanja u životu i izdržao još pet dana putovanja između gradova, spavali smo sa bubašvabama i pacovima, ali ga i dalje pamtim kao nezaboravno iskustvo. Moj savet je da samo putujete, nebitno gde, samo idite što češće. Upoznajte druge kulture, tradiciju, običaje, lokalce, način života i postaćete mnogo bogati, tolerantni i srećni ljudi.
Šta je to što biste želeli da vaši pratioci zapamte iz vaših video-snimaka i koje su to vrednosti koje biste želeli da im prenesete?
- Najviše bih voleo da iz mog sadržaja izvuku optimizam, veru u sebe i ljubav prema sebi. Voleo bih da shvate da je jedino bitno mišljenje ono koje dolazi samo od najbližih ljudi koji te najbolje poznaju, a prvenstveno od samog sebe i da se ne ustručavaju da svetu pokažu svoje pravo JA. Premalo vremena imamo da bismo čekali pravi trenutak, prave ljude i pravo okruženje, a toliko prilika može da se ukaže ukoliko iskoristimo svoj pun potencijal.
Ivana Japundža