Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

okoTVoko: Šah na slepo i medijska preslaganja

28.09.2019. 08:34 08:35
Piše:
Izvor: Dnevnik.rs

NOVI SAD: Preslaganja na našem medijskom nebu nikako da se završe. Nakon što su voditelji i TV novinari iskoristili letnju pauzu da, dobrovoljno ili prisilno promene dresove, to ovih dana čine i televizije.

Sukobi u stavovima i mišljenjima sve su veći, i lepo se može videti kako obe strane zbijaju redove i grupišu televizijske kanale, naročito one zadužene za prikupljanje gledalačke publike. Tako smo proteklih meseci bili svedoci ukrupnjavanja televizijskog kapitala prodajom Kopernikusa i promenom vlasnika televizija O2 i Prve, ali i širenjem programa Junajted grupe, odnosno SBB kanala, stvaranjem programa Nova TV, široke sadržajne platforme. O tome kakva je struktura emitovanog programa u odnosu na udeo u gledanosti, kao i ko dobija najveći deo medijskog kolača, pisali smo prošle nedelje, a za tri meseca očekuju nas i prvi rezultati ovog velikog prestrojavanja u dve kolone, te će biti zanimljivo videti kojem se konglomeratu isplatilo proširenje, a ko će morati da zatraži dodatnu finansijsku injekciju.

U međuvremenu, nastavlja se razvijanje fronta uz pomoć kopiranja suparničkih ideja. Pored kopija uspešnih satiričnih i tok šou emisija, poput „Kontravizije“ i „Hit tvita“, kopiraju se i čitavi kanali. U tome prednjače ovi sportski, pa tako svaki paket – Arena sport i Sport klub – ima u ponudi desetak programa, uz razne pogodnosti za pretplatnike. Takmičenje se proširilo na programe zabavnog sadržaja, pa smo postali bogatiji za Novu TV, koja je trebalo da popuni rupu izazvanu prodajom Prve televizije, a kako je O2 počela da preuzima najatraktivnije nacionalne sportske prenose od Arena sporta, SBB je osmislio Nova sport, sa sličnim sadržajem, pozajmljenim od svog sportskog paketa kanala.

Od silnih preslaganja i preslovljavanja deluje da su oba takmaca poprilično izgubila kompas, praveći rizične poteze, poput šaha na slepo, više usmereni ka tome da odgovore na izazov protivnika, nego ka ozbiljnom razvojnom planu. Najnoviji potez napravila je opet „preka strana“. Pre nekoliko nedelja u emisiji „Čašica razgovora“ televizije KCN, vlasnik ove televizije Zvezdan Milovanović najavio je da će televizija O2 od Nove godine vratiti staro ime B92, ali i napraviti zaokret ka povratku informativi. Ako se ova izjava pokaže kao tačna – a nema razloga da to ne bude – ideja da se od O2 napravi kompresija sadržinskog programa Prve TV, uz dodatak sporta i jaču informativu, biće potpuno napuštena. Zašto se na ovaj način pojačava informativni program i da li će to biti pandan informativnom kanalu N1, ostaje da se vidi. Ono što je još uvek nejasno jeste pitanje koja je ciljna grupa gađana ovom promenom, posle višegodišnjih pokušaja da se od pretežno informativne B92 napravi komercijalno-zabavna stanica, a onda, promenom imena, i prekine svaka veza s istorijom ove televizije.

Sigurno je samo da se istorija ponavlja, ali ne uvek u pravcu onih koji te promene prave. Videćemo.

Ivana Radoičić

Autor:
Pošaljite komentar
okoTVOko Budućnost nemoćna pred našim vratima

okoTVOko Budućnost nemoćna pred našim vratima

21.09.2019. 15:12 15:13
okoTVoko: Nogatanje s loptom kroz televizijske meandre

okoTVoko: Nogatanje s loptom kroz televizijske meandre

14.09.2019. 14:25 14:26