IMA MESTA ZA SVE U OVOM SVETU Influenserka Ena Luna o budućnosti ovog zanimanja i izgradnji onlajn ličnosti
Popularnu influenserku Enu Čubrilo, poznatiju kao Ena Luna, na Instagramu prati čak 190.000 ljudi, dok njen Tiktok nalog broji preko 20.000 pratilaca.
U svet influensa ušetala je sasvim spontano, te je uspela da svoj hobi pretvori u posao. Deleći savete o lepoti i modi, svojom autentičnošću uspela je da privuče pažnju velikog broja ljudi, a njeni pratioci su joj ostali verni uprkos trendovima koji se stalno menjaju.
Kada ste i kako odlučili da otvorite naloge na društvenim mrežama, a potom i da uplivate u svet influensa i šta vas je to izdvojilo od drugih influensera čiji je sadržaj deo modne industrije?
- Društvene mreže sam pokrenula zaista davno, Fejsbuk 2008. godine, ako se dobro sećam, a Instagram 2012. kada se pojavio. Tada sam Fejsbuk koristila za komunikaciju sa prijateljima koji nisu živeli u Srbiji, dok sam Instagram koristila više za edit fotografija, kao i većina mojih prijatelja. Tada nismo razumeli da je to platforma preko koje može da se komunicira sa drugima i sa ove tačke gledišta mi je to veoma simpatično, kada vidimo u šta su se pretvorile društvene mreže danas, u možda najmoćniju marketinšku alatku ikada. Spontano sam ušla u svet influensa i nisam razmišljala o tome šta me izdvaja i na koji način ću se predstaviti, jer nisam na to gledala kao na posao već sam u tome uživala i zabavljala se.
Koja je najveća inspiracija koja stoji iza vašeg stila i kako se on razvijao tokom godina?
- Ono što je ljude najviše privuklo na moj profil, na samom početku, bile su nesvakidašnje modne kombinacije, spoj nespojivog, kolorit, dezeni, mnogo nakita i drugo. U vreme kada sam završavala studije i počinjala da radim mislim da sam najviše uživala u tome. Pravila sam i dosta grešaka, što je prirodno, ali nekako sam umela da iznesem šta god sam stavila na sebe i ljudima se dopadao taj moj stav. Inspiraciju sam uvek pronalazila u svemu oko sebe i dan danas se cela moja odevna kombinacija sklopi na osnovu jednog detalja koji želim da ponesem i sve ostalo složim oko njega. Ne mogu da izdvojim jednu osobu koja me inspiriše jer su se i one menjale kroz odrastanje i sve su potpuno stilski različite. Sada više uživam u jednostavnijim kombinacijama ali od aksesoara nikada ne odustajem.
Kako se nosite s pritiskom stalnog praćenja trendova, a u isto vreme održavanja autentičnosti?
- Ume da me ponese neki trend i verujem da je to neizbežno, jer u današnje vreme kada je nešto trend ne možete da izbegnete to ni onlajn ni oflajn, ali uvek se trudim da ostanem dosledna sebi. Teško mi je da jednom rečju definišem svoj stil, jer on zavisi od mog raspoloženja tog dana, no moj posao, sa neke strane, zahteva i da propratim trendove, prikažem da li bih nosila i na koji način određenu stvar i u tome ne vidim ništa loše. Moda je tu da se zabavljamo i pokažemo našu kreativnu stranu.
Svesni smo činjenice da je u današnje vreme moguće postati popularan preko noći, sa samo jednim objavljenim video-snimkom, te dolazi do pojave sve više ljudi koji sebe klasifikuju kao influensera. Kako vidite ulogu influensera u današnjem društvu i kako mislite da se ta uloga može promeniti u budućnosti?
- U današnje vreme jeste lakše postati viralan preko noći, ali se daljim ponašanjem na mrežama ili održi, ukoliko je sadržaj kvalitetan, ili nestane nakon nekog vremena. Ne mogu da uporedim vreme u kom sam počela da se bavim ovim poslom sa sadašnjim, jer tehnologija rapidno napreduje i izazovno je ispratiti je, ali mogu da kažem da sam ponosna što sam izgradila takav odnos sa svojom publikom, gde imaju poverenje u mene i moje preporuke isto kao prvog dana, što mi je najvažnije. Iskreno, mislim da će se u daljoj budućnosti više izdvojiti ljudi koji se obraćaju specifičnoj niši ljudi, a da će manje „prolaziti” lajfstajl momenat, koji je bio najzastupljeniji.
Na koji način mislite da društvene mreže utiču, bilo pozitivno ili negativno, na to kako će mladi ljudi da percipiraju pojam lepote i na koji način mogu da se odupru negativnoj strani digitalnih platformi?
- Smatram da se samopouzdanje gradi kod kuće, uz naše roditelje i najbliže okruženje kojima je zadatak da usmere mlade na prave vrednosti i objasne da nije sve što se vidi na društvenim mrežama realno. Stojim iza toga da je od najranijeg doba od neizmerne važnosti razgovor sa decom, kako ne bi došlo do toga da razne pojave i teme na društvenim mrežama formiraju njihovo mišljenje, važno je učiti ih da kritički razmišljaju, a da ne prihvataju sve što vide zdravo za gotovo.
Ko je Ena Luna iza kamere?
- Mislim da sam kroz ovih osam godina, koliko se bavim ovim poslom, prikazala veliki deo sebe i svoje ličnosti i smatram svojim uspehom što kada me ljudi upoznaju imaju utisak da sam ista i na kameri kao i iza nje. Nikada se nisam pretvarala, samo sam birala da delim ono sa čime sam komforna. Svakako da najveći deo svog slobodnog vremena posvećujem svojoj deci i porodici i najviše uživam u tome, budući da sam svoj hobi pretvorila u posao.
Koji savet biste dali mladima koji žele da započnu svoju karijeru kao influenseri u industriji mode i na koji način je potrebno da grade svoj imidž i brend?
- Preporučila bih im da odaberu temu kojoj će se maksimalno posvetiti, obraditi je na način koji smatraju da nisu videli dosad, biti svoji i ne kopirati tuđi sadržaj kao možda najvažniju stavku. Ljudi više od svega poštuju autentičnost i iskrenost. Ima mesta za sve u ovom svetu, tako da samo treba krenuti i kockice će se usput složiti. Nekada se treba prepustiti i biti spontan i ne shvatati sve previše lično.
Ivana Japundža