OSEĆAJ ME NIKADA NIJE PREVARIO Tatjana Bosanac o influenserskom poslu i uticaju društvenih mreža
Influenserka Tatjana Bosanac jedna je od najprepoznatljivijih Novosađanki, a to je postala zahvaljujući tome što je bila stok model, u šta je ušla sasvim spontano, te se njeno lice nalazi na mnogim fotografijama, u reklamama i magazinima.
Veliku publiku privukla je i na svojim društvenim platformama na kojima kreira sadržaj koji je posvećen lepoti, modi i životnom stilu. Na Instagramu ima preko 36 hiljada pratilaca dok njeni Jutjub videi broje na hiljade pregleda. Osim dobrog stila, njena harizma i pozitivna energija svakako su doprineli tome da se istakne i bude zapažena u svetu društvenih mreža.
- Mislim da me izdvaja iskrenost i to što sam svoja. Bez lažne skromnosti, mislim da se to vidi i oseti. Kod mene žene dolaze po dozu inspiracije, razgovor, savet, osmeh i virtualni zagrljaj – rekla je Tatjana Bosanac na početku našeg razgovora.
Često se čuje da posao influensera ne iziskuje veliki trud ili da to zapravo i nije zanimanje? Da li se vi sa time slažete i da li mislite da je neophodno da se osoba bavi „pravim“ poslom pored toga?
- Ako se neko oseća bolje nakon što to izgovori u redu, ali nema veze sa mozgom. Zamislite samo ozbiljan brend koji izdvaja novac za vas samo zato što vi postojite. Ovaj posao je prelep, ali je potrebno i mnogo odricanja, istrajnosti, kontinuiteta, i da idete u korak sa vremenom. U ovom poslu ne postoji momenat ušuškanosti pod opisom „plivam u tome što radim”, ovaj posao vas tera da konstantno radite na poboljšanju i da pratite šta je novo. Drugi posao pored ovog imam i dalje, ali ne smatram da je neophodan, da bi me neko shvatio ozbiljno. Portfolio klijenata govori dovoljno.
S obzirom na to da su influenseri postali obavezna stavka markentiških planova različitih brendova, kolika je odgovornost tih influensera kada promovišu neki brend ili proizvod? Na koji način vi birate koje ćete proizvode, bilo da je u pitanju skinker ili mejkap, preporučiti publici?
- Velika, zato što je teško izgraditi kredibilitet, a može se izgubiti preko noći. Mora da se uklapa u moj senzibilitet i da i sama to koristim. Mislim da sam najzahtevnija sa skinker proizvodima i da ih zato veoma retko radim kroz saradnje. Ako pristanete na saradnju, vi stajete svojim imenom i delom iza tog brenda. Biram ih po osećaju iz stomaka, on me nikad ne prevari. Kad god ga ne bih slušala, uvek bih pogrešila.
Završili ste studije novinarstva, a nakon toga i master za marketing i trgovinu. Kada ste i zbog čega odlučili da zaplivate u ove digitalne vode i kako ste se odvažili da u tome napravite prvi korak?
- Pred kraj fakulteta shvatila sam da ne vidim sebe u novinarstvu, a ponudu za posao sam dobila u marketingu u firmi, u kojoj sam i dan danas, ali sam menjala radna mesta. Master je došao da zaokruži priču marketinga i trgovine koji sam poznavala iz prakse. Implementirala sam novinarstvo u ovo, ako mogu da kažem, i mnogo mi je drago. Mislim da mi je novinarstvo mnogo pomoglo u komunikaciji i izražavanju. Volim snimanje, volim da gledam takav sadržaj i uživam u kreiranju istog. Da sam ušla kad sam htela, ko zna gde bih bila sada, ali sam i sama imala predrasude, odnosno možda sam se više bojala reakcija drugih, a reakcije su bile obeshrabrujuće.
Da li su influenseri svesni uticaja koji imaju na mlade i na koji način vi pristupate ljudima, naročito mladim devojkama, kada vam se obrate za savet?
- Moja publika većinski ne obuhvata populaciju ispod 20 godina. Uvek vodim računa da ne bude nešto neprikladno, ali ne veštački. Ne ponašam se ni inače u životu neprikladno, ali svesna sam uticaja koji možemo da imamo. Možda to ima veze sa tim što sam u ovaj posao ušla sa 30 godina.
Kako ste dospeli u svet stok fotografija i na koji način je to iskustvo uticalo, bilo pozitivno ili negativno, na vaš dalji put u digitalnom svetu kao kreator video-sadržaja?
- Poznanstvo sa jednim fotografom sa kojim i dan danas imam sjajan odnos. Prvih godina sam radila samo sa njim, a posle počela i sa drugima. Kao prepoznatljivo lice ne ide mi to u prilog i mislim da je više negativno, jer iako sam prestala time da se bavim, ljudi kupuju moje fotografije i posle više godina. Žao mi je tog posla jer je lep, ali užasno slabo plaćen u Srbiji. Mislim da je imao uticaj da budem opuštenija sa kamerom, mada je početak, kad se setim, bio veoma težak.
Šta biste poručili mladim devojkama, ili muškarcima, koji žele da prate trendove, a ipak da u svemu tome ostanu svoji i dosledni sebi?
- Uvek ostanite dosledni sebi, jer ako samo pratite trendove, funkcionišete u pravcu kako vetar duva. Ako se okrećete stalno za trendovima, koliko u svemu tome ostajete vi? Trendovi su u redu dokle god umemo da ih kontrolišemo i znamo ko smo. Previše praćenja trendova vodi u gubitak identiteta.
Ivana Japundža