Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

SA „VINSKE VIZIJE OTVORENOG BALKANA“ Izazovi u vinskom turizmu i pomaci ka napretku

01.12.2024. 11:55 11:55
Izvor:
Dnevnik
Винска визија
Foto: Vinska vizija Otvorenog Balkana

Vinski turizam u Srbiji poslednjih godina beleži značajan napredak, ali još uvek postoji mnogo prostora za razvoj, rekao je vinski kritičar i urednik magazina „Vino i fino“ Igor Luković. Kako je rekao za „Dnevnik“, dok neki regioni poput Fruške Gore i Šumadije prednjače u ponudi, turistički sektor vinarija još uvek ne može da isprati kvalitet vina koji se proizvodi u ovim krajevima.

Iako se sve više vinarija samostalno ili uz pomoć fondova trudi da unapredi svoju ponudu, stvarajući moderne degustacione sale i restorane, infrastruktura i obeležavanje vinskih ruta i dalje kaska. Luković ističe da je još uvek prisutan nedostatak standardizacije turističkih objekata, što predstavlja izazov za dalji razvoj.

– Pomaci su očigledni, ali mnogo toga zavisi od same vinarije – rekao je Luković. – Svaka vinarija koja je uložila u izgradnju restorana ili degustacione sale posluje izuzetno dobro, jednostavno ne znam za slučaj gde je suprotno. Na taj način, vinarije ne samo da nude vrhunska vina, već i prenoćišta, čime poznaju značajni centri turizma. 

Винска визија
Foto: Vinska vizija Otvorenog Balkana

Luković dodaje da vinarije, koje se uglavnom nalaze u ruralnim područjima, imaju ogroman potencijal da doprinesu razvoju lokalnih zajednica, te da u njih svakako treba ulagati. One zapošljavaju ljude iz tih sredina, privlače turiste i donose novac, ali pružaju i priliku za promociju drugih lokalnih proizvoda, poput sira i meda, koje će vinari uvek radije kupiti od komšija, nego u marketima. 

Međutim, Luković ističe i da su vinski putevi u Srbiji još uvek nedovoljno obeleženi, a komunikacija sa potrošačima mora biti efikasnija. 

– Gostiju ima, vina ima, dakle imamo i šta da prodamo, i kome,  samo je pitanje kako to komuniciramo – zaključio je on i podsetio da razvoj vinskog turizma zavisi od povezivanja svih segmenata –  infrastrukture, marketinga i kvalitetne ponude koja će privući turiste iz zemlje i inostranstva.

Nastavak ulaganja u ove oblasti sigurno može pozitivne rezultate, a Luković veruje da će naredni period doneti još veće pomake, te da ćemo za deset godina gledati na današnju situaciju gledati kao na početak jedne uspešne ere vinskog turizma.

Izvor:
Dnevnik
Pošaljite komentar
SA „VINSKE VIZIJE OTVORENOG BALKANA“ Sudar duge tradicije i inovacija u „Dremini“
Винска визија

SA „VINSKE VIZIJE OTVORENOG BALKANA“ Sudar duge tradicije i inovacija u „Dremini“

28.11.2024. 11:40 11:48
SA „VINSKE VIZIJE OTVORENOG BALKANA“ Uz vino i pustovanje vune
Винска визија

SA „VINSKE VIZIJE OTVORENOG BALKANA“ Uz vino i pustovanje vune

27.11.2024. 12:35 12:50
SA „VINSKE VIZIJE OTVORENOG BALKANA“ Organska vina iz srca prirode vinarije MV
Винска визија

SA „VINSKE VIZIJE OTVORENOG BALKANA“ Organska vina iz srca prirode vinarije MV

26.11.2024. 13:50 13:58