Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

СА „ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ Изазови у винском туризму и помаци ка напретку

01.12.2024. 11:55 11:55
Извор:
Дневник
Винска визија
Фото: Винска визија Отвореног Балкана

Вински туризам у Србији последњих година бележи значајан напредак, али још увек постоји много простора за развој, рекао је вински критичар и уредник магазина „Вино и фино“ Игор Луковић. Како је рекао за „Дневник“, док неки региони попут Фрушке Горе и Шумадије предњаче у понуди, туристички сектор винарија још увек не може да испрати квалитет вина који се производи у овим крајевима.

Иако се све више винарија самостално или уз помоћ фондова труди да унапреди своју понуду, стварајући модерне дегустационе сале и ресторане, инфраструктура и обележавање винских рута и даље каска. Луковић истиче да је још увек присутан недостатак стандардизације туристичких објеката, што представља изазов за даљи развој.

– Помаци су очигледни, али много тога зависи од саме винарије – рекао је Луковић. – Свака винарија која је уложила у изградњу ресторана или дегустационе сале послује изузетно добро, једноставно не знам за случај где је супротно. На тај начин, винарије не само да нуде врхунска вина, већ и преноћишта, чиме познају значајни центри туризма. 

Винска визија
Фото: Винска визија Отвореног Балкана

Луковић додаје да винарије, које се углавном налазе у руралним подручјима, имају огроман потенцијал да допринесу развоју локалних заједница, те да у њих свакако треба улагати. Оне запошљавају људе из тих средина, привлаче туристе и доносе новац, али пружају и прилику за промоцију других локалних производа, попут сира и меда, које ће винари увек радије купити од комшија, него у маркетима. 

Међутим, Луковић истиче и да су вински путеви у Србији још увек недовољно обележени, а комуникација са потрошачима мора бити ефикаснија. 

– Гостију има, вина има, дакле имамо и шта да продамо, и коме,  само је питање како то комуницирамо – закључио је он и подсетио да развој винског туризма зависи од повезивања свих сегмената –  инфраструктуре, маркетинга и квалитетне понуде која ће привући туристе из земље и иностранства.

Наставак улагања у ове области сигурно може позитивне резултате, а Луковић верује да ће наредни период донети још веће помаке, те да ћемо за десет година гледати на данашњу ситуацију гледати као на почетак једне успешне ере винског туризма.

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар
СА „ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ Судар дуге традиције и иновација у „Дремини“
Винска визија

СА „ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ Судар дуге традиције и иновација у „Дремини“

28.11.2024. 11:40 11:48
СА „ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ Уз вино и пустовање вуне
Винска визија

СА „ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ Уз вино и пустовање вуне

27.11.2024. 12:35 12:50
СА „ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ Органска вина из срца природе винарије МВ
Винска визија

СА „ВИНСКЕ ВИЗИЈЕ ОТВОРЕНОГ БАЛКАНА“ Органска вина из срца природе винарије МВ

26.11.2024. 13:50 13:58