TVRĐAVA MIRA Iz štampe izašao novi broj časopisa za pozorišnu umetnost „Scena”
Istina je, naime, da je Mira Trailović najmoćnija žena domaćeg pozorišta svih vremena, da je bila stožer Ateljea 212 u doba kada je ovaj teatar bio perjanica evropske teatarske avangarde, da je njenom režijom Geteovog „Fausta” Atelje i otvoren, da je sa Jovanom Ćirilovim osnovala Bitef - ozbiljnu naprslinu u Gvozdenoj zavesi koja je svojevremeno delila Zapad od Istoka, da se uspešno bavila kulturnom diplomatijom mnogo pre no što je ovaj pojam definisan - delić je teksta Aleksandra Milosavljevića u pomen 100 godina od rođenja Mire Trailović, što je izabrano za temat novog broja Časopisa za pozorišnu umetnost „Scena”, koji izdaje Sterijino pozorje.
U to ime, Ksenija Radulović napisala je „Komentari i sudbina”, a priloženi su i tekstovi “Gospođa iz velikog sveta” Feliksa Pašića, kao i pesma “Na vest o smrti gospođe M. T.” Danila Kiša.
- Kakav dobro obavljen posao, Smrti, kakav uspeh, srušiti takvu tvrđavu! - zapisao je Kiš.
U ostalim, redovnim rubrikama „Scene”, mnoštvo je vrednih tekstova, među kojima su kritički pregledi brojnih festivala - Bitefa, Joakim Inter Festa, Dana Zorana Radmilovića, Festivala bez prevoda, Borinih pozoripšnih dana, Šumesa, Vršačke pozorišne jeseni i festivala muzejskog teatra i filma.
Među jubilarnima su i tekstovi Željka Jovanovića, posvećeni 75 godina Pozorišta na Terazijama i 40 godina Zvezdara teatra. Intervjui sadrže razgovor Marine Milivojević Mađarev sa Ljubicom Beljanski-Ristić, kao i razgovor Olivere Milošević sa Milom Rauom.
Goran Ibrajter piše „Odlazak pesnika”, povodom smrti Zorana Đerića, koji je bio i pozorišni čovek.
Rubrika „Nova drama” objavljuje tekst „Nevidljiva briga” Divne Stojanov, autorke poznate po dramaturškom radu i pisanju pozorišne kritike.