Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Premijera „Meseca iznad Bafala” u Narodnom pozorištu u Subotici

20.10.2020. 09:23 09:26
Piše:
Izvor: Pixabay.com

- Vodvilj kao forma je za neke pisce, kako je govorio Jovan Hristić, dramski pisac i čuveni teoretičar drame - izazov, a za neke izgovor.

On je, naime, to govorio za pisce u doba klasicizma i Korneja koji je stroga klasicistička pravila upravo koristio kao izazov da napiše svoja najbolja dela, dok su drugi pisci koristili pravila kao izgovor da su napisali dobre drame. To se apsolutno može primeniti i na vodvilj - zapisao je reditelj Darijan Mihajlović o predstavi “Mesec iznad Bafala” Kena Ludviga, koja će večeras premijerno biti izvedena u Narodnom pozorištu Subotica. - Nasleđe Labiša i Fejdoa, rodonačelnika ovog žanra, upravo je sadržano u ovom komadu Kena Ludviga. Tako dobro skrojeni komad i dalje je izazov za reditelje, jer je komedija žanr za koji je najteže pisati kritiku. Kada je smešna, postigla je svoj cilj i onda nema prostora za učitavanja značenja. Postići taj most između publike i glumaca, nije mali zadatak. U ovom komadu je prisutno sve ono što jedan fenomenalan vodvilj treba da ima. Vrata, viski umesto šampanjca, ljubavnik u ormaru, razgovor gluvih, ponavljanja, bračne peripetije, obrte u toku samo jedne scene i srećan kraj za aktere. Anri Bergson, čuveni francuski filozof u svojim traktatima “O smešnom” analizira upravo vodvilj kao primer koliko žudimo za apsurdnim. Shvatanje apsurda i smeh koji proizlazi iz njega - to je pogled na svet oko nas. Moj svetonazor je takođe zasnovan na apsurdnosti sveta oko nas i kada mi se pruži prilika da to prikažem pozorišnoj publici, ostaje samo zahvalnost subotičkom teatru na tome.

U predstavi igraju: Ljubiša Ristović, Sanja Moravčić, Ksenija Mitrović, Vesna Kljajić Ristović, Srđan Sekulić, Igor Greksa, Bojana Milanović, Vladimir Grbić. Komad Kena Ludviga kod nas najpoznatijeg po delu “Ti ludi tenori” prevela je Olja Đorđević. Scenografiju je kreirala Marija Kalabić, kostime Marko Marosiuk, scenski pokret Mirko Knežević, scenske borbe Dragan Stojmenović. Kompozitorka je Ana Krstajić.

        I. B.

Autor:
Pošaljite komentar