Odloženo gostovanje trupe Akrama Kana za oktobar na BFI
BEOGRAD: Predstava “Nadmudrivanje đavola” kompanije Akrama Kana iz Londona, koja je trebalo da gostuje u aprilu na Beogradskom festivalu igre (BFI) u Sava centru odložena je za jesen, odnosno 1. oktobar u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu, objavljeno je na sajtu festivala.
Londonska plesna trupa značajnog koreografskog umetnika sastavljena je od igrača iz više zemalja, a zbog i dalje nepovoljnih okolnosti u vezi s pandemijom kovida 19, bila je prinuđena da otkaže celu evropsku turneju ranije planiranu za proleće.
Hvala Aji Jung i njenom timu na selekciji, na poverenju, na velikom radu i energiji, i pre svega na iskrenom prijateljstvu. Moja kompanija je na Beogradskom festivalu igre gostovala nekoliko puta, u Srbiji imamo divnu publiku. Otkazivanje aprilske turneje samo je jedna od teških odluka koju smo morali da donesemo u proteklom periodu. Beogradskom festivalu igre smo ponudili prvi datum koji smatramo mogućim za organizaciju gostovanja. Vidimo se 1. oktobra, naveo je Kan u saopštenju koje je uputio organizaciji.
Plesni komad “Nadmudrivanje đavola” je teatarsko delo inspirisano fragmentima 12 slomljenih glinenih ploča koje zajedno čine “Ep o Gilgamešu” - jedno od najstarijih velikih književnih dela.
Približavajući se kraju igračke karijere, pronašao sam novi način da igram, i to kao svoje ideje kroz tela drugih igrača, uključujući starije igrače koji nose svoju prošlost i složena emocionalna iskustva u sebi, objasnio je plesni umetnik.
Ono što ostaje nepromenjeno, jeste moja strast otkrivanja starih i novih mitova u kontekstu našeg vremena, zaključio je Kan na temu ove predstave.
Koreograf je delio scenu i sarađivao sa mnogim poznatim kolegama iz različitih oblasti, od Nacionalnog baleta Kine i balerine Silvi Gilem, preko pisca Hanifa Kurejšija i kompozitora Stiva Rajha i Bena Frosta, čak sve do australijske pop zvezde Kajli Minog.
“Nadmudrivanje đavola” je premijerno izvedeno u Štutgartu 2019. godine, i već iste večeri otvaranja doživelo je uspeh i ovacije publike i kritike.