Одложено гостовање трупе Акрама Кана за октобар на БФИ
БЕОГРАД: Представа “Надмудривање ђавола” компаније Акрама Кана из Лондона, која је требало да гостује у априлу на Београдском фестивалу игре (БФИ) у Сава центру одложена је за јесен, односно 1. октобар у Српском народном позоришту у Новом Саду, објављено је на сајту фестивала.
Лондонска плесна трупа значајног кореографског уметника састављена је од играча из више земаља, а због и даље неповољних околности у вези с пандемијом ковида 19, била је принуђена да откаже целу европску турнеју раније планирану за пролеће.
Хвала Аји Јунг и њеном тиму на селекцији, на поверењу, на великом раду и енергији, и пре свега на искреном пријатељству. Моја компанија је на Београдском фестивалу игре гостовала неколико пута, у Србији имамо дивну публику. Отказивање априлске турнеје само је једна од тешких одлука коју смо морали да донесемо у протеклом периоду. Београдском фестивалу игре смо понудили први датум који сматрамо могућим за организацију гостовања. Видимо се 1. октобра, навео је Кан у саопштењу које је упутио организацији.
Плесни комад “Надмудривање ђавола” је театарско дело инспирисано фрагментима 12 сломљених глинених плоча које заједно чине “Еп о Гилгамешу” - једно од најстаријих великих књижевних дела.
Приближавајући се крају играчке каријере, пронашао сам нови начин да играм, и то као своје идеје кроз тела других играча, укључујући старије играче који носе своју прошлост и сложена емоционална искуства у себи, објаснио је плесни уметник.
Оно што остаје непромењено, јесте моја страст откривања старих и нових митова у контексту нашег времена, закључио је Кан на тему ове представе.
Кореограф је делио сцену и сарађивао са многим познатим колегама из различитих области, од Националног балета Кине и балерине Силви Гилем, преко писца Ханифа Курејшија и композитора Стива Рајха и Бена Фроста, чак све до аустралијске поп звезде Кајли Миног.
“Надмудривање ђавола” је премијерно изведено у Штутгарту 2019. године, и већ исте вечери отварања доживело је успех и овације публике и критике.