Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Izraelski Batševa ansambl 4. aprila gostuje u Novom Sadu

31.03.2022. 10:40 10:42
Piše:
Foto: pixabay.com

Izraelski omnibus komad „Tri” koreografa Ohada Naharina i Batševa ansambla iz Tel Aviva, biće odigran tri puta na 19. Beogradskom festivalu igre: 1. i 2. aprila u zemunskom Madlenianumu i 4. aprila u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu.

Svetska premijera ove fragmentarne predstave izvedena je još 2005. godine u čuvenom Suzan Delal Centru u Tel Avivu, da bi koreograf Ohad Naharin komad obnovio tokom pandemije sa mladim izvođačima Batševa ansambla. „Međutim, kada se Naharin sretne sa novim igračima, on uvek zapravo kreira novu predstavu iako je u pitanju adaptacija, odnosno obnova starijeg komada. On koristi njihovu novu energiju, daje igračima posebnu slobodu da mogu izraziti svoju kreativnost i individualnost”, objasnila je Gili Navot, umetničke direktorke Batševa kompanije igre.

Po njenim rečima, komada se sastoji iz tri dela. Prvi nosi naziv „Bellus„, označava lepotu, drugi, „Humus„, predstavlja zemlju kao esenciju, dok treći „Sekus„ predstavlja potvrdu „onoga šta mi jesmo i šta jeste”. Pri tome sve vreme igrači ove uspešne izraelske igračke trupe ispituju sopstvene granice stvarajući kompoziciju sile, brzine i strasti. Istovremeno, stalni proces istraživanja Ohada Naharina zapravo je rezultat njegove beskrajne radoznalosti, oštre intuicije i fascinacije telom i pokretom. „Jezik i putovanje ovog komada su jedinstveni, jer se on kreće od nečeg što je čisto ili na neki način pročišćeno. Na početku je delo izuzetno strastveno, deluje smireno, a onda iznenada dolazi do lomljenja oblika, forme i reda, sloma jedne transformacije koja će doći na svoje na samom kraju predstave”, navela je Gili Navot.

Batševa kompaniju igre osnovala je 1964. godine baronica Batševa de Rotšild, a od 1989. sedište trupe je slavni Centar Suzan Delal u Tel Avivu. Ohad Naharin je preuzeo ulogu umetničkog direktora trupe 1990. i vodio je gotovo pune tri decenije, da bi se 2018. godine povukao sa te pozicije, ali je nastavio da radi kao stalni koreograf trupe. Danas Batševa ima 40 igrača iz celog sveta, koji izvedu više od 250 predstava godišnje pred oko 100.000 gledalaca.

        M. S.

Piše:
Pošaljite komentar