Vida Davidović laureatkinja Sterijinog konkursa za dramski tekst
NOVI SAD: Ostvarenje "Mali ratovi i kabine Zare", pristiglo pod šifrom onthefloor, jednoglasnom odlukom žirija, proglašeno je za najbolje na Konkursu Sterijinog pozorja za originalni domaći dramski tekst za 2021/22. godinu.
Naknadnim uvidom u razrešenje šifre, utvrđeno je da je autorka nagrađenog teksta Vida Davidović. Žiri je radio u sastavu Spasoje Ž. Milovanović (predsednik), Mirko Demić i Dušan Petrović.
Vida Davidović rođena je 1998. u Istočnom Sarajevu, osnovnu i srednju školu završila je u Banja Luci, a dramaturgiju na Fakultetu dramskih umetnosti, gde je trenutno na master studijama, na smeru Teorija dramskih umetnosti i medija. Napisala je nekoliko predstava za decu za Pozorište lutaka „Pinokio“ („Mačke zaslužuju poklon“, „Avanture Tila Vragolana“). Radila je adaptaciju „Sna letnje noći“ za opersko izvođenje (Festival „Operosa“), asistirala je na tekstu „S druge strane jastuka“ (Pozorište na Terazijama) i radila adaptaciju „Don Žuana“, u režiji Marka Misirače, povodom otvaranja pozorišta Teatrijum.
Njen komad „Bruklin i mačke u kontejnerima“, u režiji Andreje Kargačin, zatvorio je FIST– 16. festival internacionalnog studentskog teatra s premijerom u „Bitef teatru“. Autorka je drame „Proslave“, izvođene u sklopu omnibusa „Banjaluka“, u režiji Nikole Bundala (Gradsko pozorište Jazavac, autori: Tanja Šljivar/Armina Galijaš, Željko Stjepanović, Nikola Pejaković, Lana Bastašić, Vida Davidović, Radmila Smiljanić). Takođe je i autorka komada „Jedan pošten čovek“, u režiji Snežane Trišić (Kraljevačko pozorište).
Radila je dramatizaciju predstave „Na rubu pameti/Pijana noć 1918“, nastale po motivima dela Miroslava Krleže i Ive i Tene Štivičić, u režiji Marka Misirače (Knjaževsko-srpski teatar). Bila je dramaturškinja i u projektima „So na rane“ Tee Matanović, u režiji Rastislava Ćopića (FIST), i „Onaj koji govori da, onaj koji govori ne“, u režiji Nikole Bundala (Fakultet dramskih umetnosti, Banjaluka). Scenaristkinja je i filmova „Rebra“ i „Matura“, oba u režiji Gvozdena Ilića.
N. P-j.