U Galeriji Matice srpske od večeras postavka „Slike prolaznog sveta”
“Slike prolaznog sveta - odnosi francuskog i srpskog intimizma”, treća u nizu izložbi kojima je Galerija Matice započela obeležavanje 170 godina trajanja, otvorena je večeras obuhvativši radove srpskih slikara prve polovine 20. veka – Marka Čelebonovića, Ljubice Cuce Sokić, Peđe Milosavljevića, Nedeljka Gvozdenovića, Ivana Tabakovića... koji su prihvatili i u skladu s ličnim senzibilitetom preoblikovali slikarstvo francuskog intimizma.
„Većina velikih srpskih umetnika dvadesetog veka, da pomenem samo neke - Nadežda Petrović, Sava Šumanović, Petar Lubarda, Ljuba Popović, Vladimir Veličković... – studirao je, radio, ponekad dugo živeo u Francuskoj i učlestvovao u različitim umetnički pokretima i strujama rođenim na francuskom tlu, kao što su impresionizam, kubizam, nadrealizam... Izložba ’Slike prolaznog sveta’ u Galeriji Matice srpske predstavlja novi aspekt ovog bliskog odnosa između francuskih i srpskih umetnika, s naglaskom na prvom delu 20. veka i međusobnim uticajima u sferi intimističkog opredelenja”, navela je na otvaranju izložbe francuska ambasadorka Kristin Moro.
Po rečima direktorke GMS Tijane Palkovljević Bugarski, autorka postavke prof. dr Dijana Metlić, kao odličan poznavalac srpske likovne umetnosti prve polovine 20. veka, posvetila se pažljivom istraživanju francuske likovne scene datog perioda. „Ona kroz čitavu studiju prepliće francusku i srpsku scenu – praveći paralele, mapirajući moguće uticaje i ukazujući na razlike. Stoga u fokusu nije međusobno suprotstvaljanje nego preplitanje životnih puteva, tematskih i likovnih opredeljenja i sudbina francuskih i srpskih slikara epohe intimizma”, navela je Tijane Palkovljević Bugarski.
Izložba je otvorena do 31. avgusta, do kada će biti promovisana studija dr Dijane Metlić o odnosu francuskog i srpskog intimizma, te organizovana stalna kustoska vođenja kao i autorska tumačenja postavke.
M. S.