SVE SPREMNO ZA CEREMONIJU SVEČANOG OTVARANJA KALEIDOSKOPA KULTURE Peter Bence: Kada svirate sa 80 drugih muzičara na sceni, to je nešto posebno
Muzika treba da bude dostupna, a ne ograničena. To je kao pretvaranje grada u veliku pozornicu. Takođe, verujem u nadolazeću renesansu simfonijske muzike, a koji je bolji način od toga da podelite njenu čaroliju sa ljudima? - tako o koncertu na Korzu, koji će večeras svečano otvoriti šesti Kaleidoskop kulture u Novom Sadu, govori jedan od najpopularnijih mladih pijanista Peter Bence.
Peter Bence je svetska klavirska senzacija, kompozitor i muzički producent koji je osvojio internet svojim jedinstvenim klavirskim aranžmanima, sakupivši više od 1.2 milijarde video pregleda i milionsku bazu obožavalaca tokom samo pet godina. Pijanista koji svira na granici ljudskih mogućnosti i rekorder u najbržem sviranju na klaviru, za 60 sekundi je uspeo da 765 puta pritisne klavirske dirke i tako obori Ginisov rekord pre 11 godina. Od tada niko nije uspeo to da uradi brže od njega.
Postigao je neverovatan uspeh svojim hrabrim i ekspresivnim stilom sviranja, koji je srušio granice između klasične i popularne muzike. Često ga nazivaju muzičarom koji ne samo što revolucionarno svira klavir, već utiče i na nove generacije pijanista.
Bence će večeras nastupiti sa Vojvođanskim simfonijskim orkestrom, pod dirigentskom palicom Srboljuba Dinića i izvesti nesvakidašnje aranžmane pesama svetskih muzičara i poznatih filmskih hitova, sada već tradicionalno, na jednom od glavnih gradskih bulevara, Bulevaru Mihajla Pupina.
Koncert počinje u 20.30 časova, a u toku priprema za nastup Bence je govorio za „Dnevnik„.
Koncert na Korzu je postao tradicija u Novom Sadu, a ove godine je i ceremonija otvaranja Kaleidoskopa kulture. Kakva su vaša očekivanja od ovog koncerta i šta pripremate novosadskoj publici?
- Veoma se radujem, svaki projekat je jedinstven i uzbudljiv, ali kada neko može da svira muziku sa 80 drugih umetnika na sceni, to je nešto posebno. Program će uključivati sjajne klasike, filmsku muziku na kojoj smo svi odrasli, ali i aranžmane legendarne popularne muzike Majkla Yeksona i grupe Ljueen. Biće tu i nekoliko mojih originalnih kompozicija za klavir i orkestar, zbog čega sam pomalo uzbuđen.
Upravo ste tim aranžmanima za popularne numere Majkla Džeksona, grupe "Kvin", Sije... osvojili internet. Da li ste očekivali ovakav uspeh i kako sada gledate na te projekte? Šta su vam oni doneli?
- To je stvarno odlično. Ti projekti su bili kao posejano seme, oduševljen sam što vidim šumu koja je iznikla. Veliki je izazov i odgovornost u pokušajima da sebe unapredim i pronađem nešto novo sa svakim projektom, ali je ovo svakako povećalo moju publiku koja voli klavir i muziku, sve od mališana do starijih ljudi, a to me inspiriše i podstiče da nastavim dalje.
Vašim inovativnim izvođenjem srušili ste granicu između klasične i popularne muzike. Šta vas je privuklo kod sviranja pop pesama na klaviru?
- Klasična muzika je vanvremenska, ali pop pesme su himne današnjice. Sviranje na klaviru je kao da im dajete drugi život. To je takođe lep način da usavršim svoje aranžerske i kompozicione veštine i istovremeno doprem do šire publike.
Zavisi. Ponekad bih proveo ceo dan pored klavira, dok nekim drugim danima imam sreće ako stignem da ga sviram 10 minuta. Najviše vremena, ipak, ulažem u komponovanje i aranžiranje muzike - kaže Bence.
Sa samo dve godine svirali ste melodije po sluhu na klaviru kod bake i dede, a to su bile numere iz animiranih i igranih filmova. Da li vas je upravo to i navelo da se profesionalno bavite muzikom i kako su izgledali vaši prvi muzički koraci?
- Pretpostavljam da sam rođen s muzičkim talentom, jer se počeo ispoljavati veoma rano, posebno kada je u pitanju sluh. Pošto su moji baka i deka imali pianino kod kuće, provodio sam puno vremena tamo, istražujući ovaj instrument. Niko me zaista nije prisilio, to je došlo prirodno i bio je „večni susret”.
Prvu kompoziciju, na koju je snažno uticala muzika Mocarta i Šopena, napisali ste sa svega sedam godina, a sa 11 objavili ste svoj prvi solo klavirski album kompozicija. Kako je došlo do prelaska sa klasične na popularnu muziku?
- Odrastao sam obožavajući i izučavajući klasičnu muziku, ali kada sam jednom otkrio da postoji potpuno novi svet iza sviranja iz već poznatih nota, odnosno osećaj da stvaram nešto novo ili menjam nešto postojeće, pretvarajući to u nešto drugačije, tada sam shvatio da verovatno neću krenuti tradicionalnim putem da postanem klasični pijanista.
Ulaz na programe Kaleidoskopa kulture je besplatan.
Partner Kaleidoskopa kulture je Erste banka.
Više informacija o ovogodišnjem Kaleidoskopu kulture možete pronaći na sajtu kaleidoskopkulture.com .
A. Brzak
Tri dana u Distriktu
Nakon svečane ceremonije, otvaranje Kaleidoskopa kulture se nastavlja još tri dana u Distriktu, od 8. do 10. septembra, kroz multimedijalni događaj „Neraskidive veze”. Program počinje u 20.30 časova i na bočnom ulazu u Distrikt, od strane studentskih domova, što će biti jedini mogući ulaz u Distrikt, sve do 22 časa, dok ne počne muzički program, kada će i svi ostali ulazi biti otvoreni. Partner multimedijalnog događaja „Neraskidive veze” je Neoplanta.