IZLOŽBA SNEŽANE MANDIĆ „PREPLETAJI” U KCNS U fokusu nasleđe Almaškog kraja
Izložba „Prepletaji” slikarke Snežane Mandić otvorena je u Kulturnom centru Novi Sad, a moći će da se pogleda do 25. decembra.
Njena umetnost u ovom opusu je bila usmerena ka očuvanju kulturnog nasleđa i najstarijeg dela grada, Almaškog kraja.
Tom prilikom se obratila pesnikinja Sunčica Radulović Torbica, a izložbu je otvorio dr Danilo Vuksanović, rekavši da kulturno nasleđe može biti veoma zanimljiv rezervoar ideja koji savremenim umetnicima koristi u ostvarenju novih umetničkih dela.
– Ova definicija ustanovljena je i praktično primenjena u brojnim svetskim muzejima. S druge strane, svaki umetnički poduhvat zapravo je i kreativni osvrt na ranije učinjeno. Slikarski ogledi u odnosu na kulturno nasleđe uobičajena su pojava ali se suštinski mogu podeliti na nekoliko različitih uglova posmatranja. Za naš grad u aktuelnom trenutku, naročito je važna obnova Almaškog kraja kao i integrisanje obnovljenog lica najstarijeg dela grada, u svakodnevni život obogaćen planiranim novim sadržajima. U tom smislu, najnoviji ciklus slika Snežane Mandić prati ovu transformaciju i označava zanimljiv slikarski način posmatranja teme zaštite kulturnog nasleđa putem umetnosti – istakao je dr Vuksanović.
Po njegovim rečima, vizura najstarijeg dela grada u velikoj meri nije sačuvana, ali ono što je preostalo poslužilo je autorki za novi ciklus izmeštenog pogleda, u kome se mogu prepoznati tipični detalji sa fasada Almaškog kraja.
Slikarka Snežana Mandić kazala je da, okružena brojnim objektima, situacijama i prizorima u naizgled običnoj svakodnevici pronalazi duboku inspiraciju, uspos- tavljanjem veze između sebe i spoljašnjeg sveta.
– Tornjeve crkve radosno uočavam kao začudnost, tražeći u njima asocijacije na dublji smisao i šire značenje. Izrazitom dominacijom u prostoru, oni u meni izazivaju konstantnu potrebu da ih predstavim likovnim jezikom, komponujući fakture, mrlje, linije i površine, birajući crvenu boju kao dominantnu, u težnji za suprotstavljanjem sivilu užurbanog, a tako uspavanog grada koji simbolički predstavlja mesto prepuno suprotnosti, od roda i fabrika, prirode i betona do urbanog i ruralnog, obojenog i neobojenog – poručila je Snežana Mandić.
I. Bakmaz