Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

IZLOŽBA SNEŽANE MANDIĆ „PREPLETAJI” U KCNS U fokusu nasleđe Almaškog kraja

21.12.2023. 11:49 12:53
Piše:
Foto: privatna arhiva

Izložba „Prepletaji” slikarke Snežane Mandić otvorena je u Kulturnom centru Novi Sad, a moći će da se pogleda do 25. decembra.

Njena umetnost u ovom opusu je bila usmerena ka očuvanju kulturnog nasleđa i  najstarijeg dela grada, Almaškog kraja.

Tom prilikom se obratila pesnikinja Sunčica Radulović Torbica, a izložbu je otvorio dr Danilo Vuksanović, rekavši da kulturno nasleđe može biti veoma zanimljiv rezervoar ideja koji savremenim umetnicima koristi u ostvarenju novih umetničkih dela. 

– Ova definicija ustanovljena je i praktično primenjena u brojnim svetskim muzejima. S druge strane, svaki umetnički poduhvat zapravo je i kreativni osvrt na ranije učinjeno. Slikarski ogledi u odnosu na kulturno nasleđe uobičajena su pojava ali se suštinski mogu podeliti na nekoliko različitih uglova posmatranja. Za naš grad u aktuelnom trenutku, naročito je važna obnova Almaškog kraja kao i integrisanje obnovljenog lica najstarijeg dela grada, u svakodnevni život obogaćen planiranim novim sadržajima. U tom smislu, najnoviji ciklus slika Snežane Mandić prati ovu transformaciju i označava zanimljiv slikarski način posmatranja teme zaštite kulturnog nasleđa putem umetnosti – istakao je dr Vuksanović.

Po njegovim rečima, vizura najstarijeg dela grada u velikoj meri nije sačuvana, ali ono što je preostalo poslužilo je autorki za novi ciklus izmeštenog pogleda, u kome se mogu prepoznati tipični detalji sa fasada Almaškog kraja.  

Slikarka Snežana Mandić kazala je da, okružena brojnim objektima, situacijama i prizorima u naizgled običnoj svakodnevici pronalazi duboku inspiraciju, uspos- tavljanjem veze između sebe i spoljašnjeg sveta. 

– Tornjeve crkve radosno uočavam kao začudnost, tražeći u njima asocijacije na dublji smisao i šire značenje. Izrazitom dominacijom u prostoru, oni u meni izazivaju konstantnu potrebu da ih predstavim likovnim jezikom, komponujući fakture, mrlje, linije i površine, birajući crvenu boju kao dominantnu, u težnji za suprotstavljanjem sivilu užurbanog, a tako uspavanog grada koji simbolički predstavlja mesto prepuno suprotnosti, od roda i fabrika, prirode i betona do urbanog i ruralnog, obojenog i neobojenog – poručila je Snežana Mandić.

I. Bakmaz

Piše:
Pošaljite komentar