Koncert stipendista Fonda Melanije Bugarinović
NOVI SAD: Fondacija za unapređenje vokalne umetnosti, formirana pre četiri decenije plemenitim gestom velike operske pevačice Melanije Bugarinović tokom proteklih godina pružala je dragoceni doprinos i podstrek stasavanju i razvoju generacija naših darovitih mladih vokalnih umetnika, od kojih mnogi već počinju da grade uspešnu izvođačku karijeru.
Ova institucija, čije puno ime glasi “Fond za unapređenje vokalne umetnosti Melanije Bugarinović i Mirjane Kalinović-Kalin”, koja deluje pod okriljem Gradske uprave za kulturu i uz saradnju sa Akademijom umetnosti i Muzičkom omladinom Novog Sada ustanovila je i lepu tradiciju, priređujući svake godine koncerte, na kojima prikazuje i svoj rad, kao i izvođačke domete svojih stipendista.
Pošto se 2019. navršilo četrdeset godina od osnivanja ove jedinstvene umetničke fondacije i njeni programi posvećeni su proslavi ovog lepog jubileja, pa je u toj atmosferi protekao i nedavni, drugi po redu, koncert mladih pevača, dobitnika stipendije Fonda za 2018/2019. godinu, održan u svečanoj sali Gradske kuće.
Koncert je otvorio nastup mladog tenora Staše Stajića, koji je pevao ariju Lionela iz opere “Marta”Flotova, kao i solo pesmu “Po polju je kiša pala” Biničkog, posle kojeg je mlada mecosporanistkinja Aleksandra Kocić izvela ariju Šarlote iz Masneove opere “Verter” i solo pesmu“Stari muž” ruskog autora Verstovskog. Tenor Miloš Cvetanović otpevao je solo pesme Čajkovskog i Biničkog, a nakon toga pred publiku je izašla mlada sopranistkinja Sara Pavlović, koja je sjajno otpevala virtuoznu ariju iz Vivaldijevog oratorijuma “Juditha triumphans” kao i Verdijevu kompoziciju “In solitaria stanza”. Ukupnom utisku o ovim izvođenjima umnogome su doprineli i klavirski saradnici, dvoje mladih pijanista, Kaja Plavšić Mandić i Stefan Jančić, koji su ostvarili blisku i uspešnu saradnju sa pevačima.
Program je nastavljen predstavljanjem mladih vokalnih umetnika, studenata Akademije umetnosti, među kojima je nastupio tenor Dušan Dakić izvodeći Verdijevu romansu “Brindizi” i solo pesmu “Intimo” Esperona, a nakon njega je sopranistkinja Marija Kuzmina pevala ariju Laurete iz Pučinijeve opere “Đani Skiki” kao i solo pesmu kompozitorke Fani Mendelson Hensel “Na jug”. Mladi tenorista Ermin Aščerić predstavio se upečatljivim vokalnim tumačenjem arije Karla iz Verdijeve opere “Razbojnici” i pesme “Kad ja viđeh oči tvoje” Biničkog. Sopranistkinja Aleksandra Pletikosić pevala je jednu ariju iz Pučinijeve “Toske” i solo pesmu “Prolećne vode” Rahmanjinova, dok je na samom kraju nastupila mecosopranistkinja Svjetlana Đokić, predstavivši se impresivnim tumačenjima dveju vrlo zahtevnih arija iz Verdijeve opere “Don Karlos”. Pred publikom su se zatim zajedno našli svi mladi pevači, otpevavši poznatu kompoziciju Isidora Bajića “Sve dok je tvoga plavog oka”, skladno zaokružujući ovaj lep i jedinstven muzički događaj i podsećanje na našu eminentnu opersku solistkinju Melaniju Bugarinović.
B. Hložan