Dani barokne muzike u Novom Sadu
Vojvođansko udruženje za ranu muziku po sedmi put organizuje festival Dani barokne muzike u Novom Sadu.
Prethodnih godina Festival je organizovan početkom jeseni ali je sada u saradnji sa Studijom za ranu muziku iz Beograda odlučeno da se održava u dva dela kao Barokno proleće (maj) i Barokna jesen (kraj septembra). Za Barokno proleće planirano je šest koncerata.
Gala koncert ansambla Nenj Trinity Baroljue je sutra u Sinagogi od 20 časova, a izvodiće Bahovu muziku na istorijskim instrumentima. U pitanju je jedan od najznačajnijih ansambala za ranu muziku u svetu, sa sedištem u Atlanti (SAD) koji je osnovao 1998. u Londonu Predrag Gosta. Solisti su Kristian Hilz – bariton (Nemačka), Justin Bland – barokna truba (SAD), Ilia Korol (Austrija), Simone Piri (Italija) – barokna violina, Meila Tomé – blok flauta (Brazil/Srbija), Nevena Majdevac – barokna oboa. Dirigent i čembalista je Predrag Gosta, umetnički direktor Festivala i predsednik Studija za ranu muziku. Na programu su Brandenburški koncert br. 2 u F-duru, Koncert za dve violine i gudače u D-molu, Kantata br. 54 ”Njiderstehe doć der Sünde” i Uvertira iz Uskršnjeg oratorijuma.
Beogradski kornet i sagbat ansambl koji će izvoditi muziku za duvački ansambl nastupa 25. maja u Muzeju Vojvodine, Članovi ansambla, osnovanog ove godine udruživanjem srpskih i italijanskih umetnika, su David Bruti, kornet (Italija), Nikolo Papaletera, kornet (Italija), Filip Rakić, alto sagbat, Nikola Petrović, tenor sagbat, Đorđe Antić, tenor sagbat i Petar Torbica, tenor i bas sagbat.
Ansambl „Nenj Trinity Baroljue” će sa solistkinjom Radoslavom Vorgić Žuržovan, sopranom, nastupiti i 26. maja u Sinagogi. Na koncertu će premijerno biti izvedene arije koje su iz manuskripta prebačene u modernu notaciju, počevši od najranijih uloga operske dive Frančeske Kuconi iz 1718. i arije „Fra catene“ (Vivaldi), pa do kraja njene operske karijere 1738. i arije „Come potesti, oh Dio“ (Arena).
Koncert “Bahovi Sinovi“, Sonate za flautu i pianoforte na programu je 29. maja u Galeriji Matice srpske, a nastupaju Karolina Biter – traverso flauta (kopija F.G.A. Kirsta, Potsdam, 1780) i Dušan Toroman – pianoforte (kopija J.A. Stein, Augsburg, 1788).
Solistički koncert Andreja Jovanića je 1. juna u Galeriji Poklon- zbirke Rajka Mamuzića, a izvodiće svite Roberta de Viséa na francuskoj solo teorbi i baroknoj gitari. Festival se završava 5. juna koncertom “Musik und Spraće” u novosadskoj Katedrali. Muziku Baha za flautu i sopran izvodiće Radoslava Vorgić Žuržovan, sopran, Meila Tomé, flauta, Nenad Janković, barok fagot i Bojana Dimković, čembalo.
Udruženje za ranu muziku je osnovano 2011. kako bi se promovisalo i širilo interesovanje za sve forme muzike nastale pre 20. veka kroz podsticaj izučavanja i izvođenja rane muzike na
autentičnim instrumentima, vodeći se izvornim principima i interpretacijom. Udruženja je do sada više puta organizovalo festival Dani barokne muzike u Novom Sadu, kao i veliki broj koncerata afirmisanih domaćih i stranih izvođača rane muzike doprinoseći internacionalizaciji kulturno-umetničke scene u gradu. Izvođenjem rane muzike na istorijskim instrumentima i na istorijski informisan način, kako navode u Udruženju doprinosi se i razvoju savremenih formi muzičkog stvaralaštva u našem gradu i to programa na mestima koja će povećati lepotu muzike.
N. Popov