Skarlet Johanson opet pod udarom kritika zbog nove uloge
Skarlet Johanson je tek počela da radi na novom filmu, a već se našla pod udarom kritičara zbog njega.
U pitanju je film “Rub & Tug”, koji bi trebalo da bude nova ekranizacija priče o Džin Meri Džil, ženi koja je sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka pod okriljem salona za masažu razvila unosan biznis u oblasti prostitucije, predstavljajući se kao muškarac Dante Teks Džil.
I tu je nastao problem, ali ne za nju, već za Skarlet.
Naime, Johanson je trebalo da glumi Džin Meri, odnosno Dantea, i u tome su mnogi videli problem. Iako nema jasnih podataka o tome da li se i kako ova osoba izjašnjavala o svom polu i rodu, vođeni današnjim kriterijumima i navodom iz Džiline smrtovnice da je “želela da bude upamćena kao gospodin Džil”, zainteresovani su zaključili da je Džil bio transrodni muškarac. A iz toga je deo njih došao i do zaključka da nije u redu da Johanson kao heteroseksualna cisrodna žena tumači lik transrodnog muškarca.
“Skarlet Johanson nije neophodan novac. Ona je u Marvelovom filmskom univerzumu i uskoro će dobiti svoj samostalni film, ‘Crnu udovicu’. Ona je takođe etablirana glumica, te joj nije potrebna ni dodatna vidljivost. Pa zašto bi onda oduzela posao trans glumcu?”, zapitala se, društvena aktivistkinja Ejpril Rejn.
Kao dodatni argument protiv Skaret pominje se i kontroverza iz prošle godine, kada je ista glumica optužena da je oduzela priliku azijskim glumicama kada je prihvatila ulogu Japanke kiborga u ostvarenju „Ghost in the Shell“.
Glumica nije ostala nema na ove kritike, već je putem svoje PR službe uputila oštar, ali konkretan odgovor.
“Recite im da se obrate portparolima Džefrija Tambora, Džereda Leta i Felisiti Hafman radi komentara”, poručila je, navodeći glumce koji su bili nominovani ili nagrađeni Oskarima i Emijima za igranje uloga trans osoba.
Iako je nesporno da filmskoj industriji, posebno holivudskoj kao najvećoj, treba više raznovrsnosti i prostora za druge kulture i društvene grupe, odgovor koji je dala Johanson snažno akcentuje pitanje gde prestaje zastupljenost i neumesni društveni aktivizam a počinje gluma, prenosi Bosonoga.