Prednosti digitalizacije registracije poljoprivrednika
BEOGRAD: Administrativnu proceduru registracije poljoprivrednih gazdinstava moguće je ubrzati četiri puta i smanjiti prateće troškove za 80 procenata ukoliko bi ona sa papira prešla u digitalni svet, objavljeno je u analizi NALED-a.
Poljoprivrednici su obavezni da dostave 89 podataka na više od 10 različitih dokumenata od kojih je barem 60% nepotrebno ili se više puta ponavljaju ili postoje u bazama drugih institucija, navodi se u analizi u okviru projekta "Podrška reformi administrativnih procedura" koju je NALED sproveo uz podršku Nemačke razvojne saradnje i u saradnji sa Republičkim sekretarijatom za javne politike.
NALED tvrdi da službenici podatke zatim ručno proveravaju, čak i prekucavaju, zbog čega se nepotrebno gubi vreme i može doći do greške i kašnjenja u isplati subvencija.
" Preporuka NALED-ove Sive knjige "e-agrar" predviđa softversko rešenje gde bi umesto dostavljanja dokumentacije i dolaska na četiri šaltera, svaki nosilac gazdinstva imao nalog na portalu Uprave za agrarna plaćanja i sam unosio podatke o sebi, članovima gazdinstva, parcelama, životinjama i kulturama koje gaji", rekao je član Izvršnog odbora NALED-a i gradonačelnik Požarevca Bane Spasović.
Kako je istakao ukupni trošak za poljoprivrednike tako bi bio smanjen sa 133 miliona dinara na 19 miliona dinara, a prosečno vreme prolaska kroz proceduru sa 280 minuta na 75 minuta.
Preko portala ili uz podršku servisnih centara podnosili bi se i zahtevi za subvencije pa bi se i rešenje dobijala na isti način, a softver bi kontrolisao ispravnost unetih informacija uvidom u baze podataka katastra, MUP-a, APR-a, Uprave za veterinu i drugih organa.
Na inicijativu NALED-a Ministarstvo poljoprivrede je ukinulo obavezne godišnje obnove registracije, osim u slučaju promene podataka, koja je nosila trošak od gotovo 750 miliona dinara.
U registru poljoprivrednih proizvođača je više od 430.000 gazdinstava od kojih je 376.000 aktivno.