Предности дигитализације регистрације пољопривредника
БЕОГРАД: Административну процедуру регистрације пољопривредних газдинстава могуће је убрзати четири пута и смањити пратеће трошкове за 80 процената уколико би она са папира прешла у дигитални свет, објављено је у анализи НАЛЕД-а.
Пољопривредници су обавезни да доставе 89 података на више од 10 различитих докумената од којих је барем 60% непотребно или се више пута понављају или постоје у базама других институција, наводи се у анализи у оквиру пројекта "Подршка реформи административних процедура" коју је НАЛЕД спровео уз подршку Немачке развојне сарадње и у сарадњи са Републичким секретаријатом за јавне политике.
НАЛЕД тврди да службеници податке затим ручно проверавају, чак и прекуцавају, због чега се непотребно губи време и може доћи до грешке и кашњења у исплати субвенција.
" Препорука НАЛЕД-ове Сиве књиге "е-аграр" предвиђа софтверско решење где би уместо достављања документације и доласка на четири шалтера, сваки носилац газдинства имао налог на порталу Управе за аграрна плаћања и сам уносио податке о себи, члановима газдинства, парцелама, животињама и културама које гаји", рекао је члан Извршног одбора НАЛЕД-а и градоначелник Пожаревца Бане Спасовић.
Како је истакао укупни трошак за пољопривреднике тако би био смањен са 133 милиона динара на 19 милиона динара, а просечно време проласка кроз процедуру са 280 минута на 75 минута.
Преко портала или уз подршку сервисних центара подносили би се и захтеви за субвенције па би се и решење добијала на исти начин, а софтвер би контролисао исправност унетих информација увидом у базе података катастра, МУП-а, АПР-а, Управе за ветерину и других органа.
На иницијативу НАЛЕД-а Министарство пољопривреде је укинуло обавезне годишње обнове регистрације, осим у случају промене података, која је носила трошак од готово 750 милиона динара.
У регистру пољопривредних произвођача је више од 430.000 газдинстава од којих је 376.000 активно.