Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Počeli radovi na najdužem podvodnom tunelu na svetu

27.10.2020. 21:05 21:08
Piše:
Foto: femern.com/en

KOPENHAGEN: Nakon više od decenije planiranja, počeli su radovi na najdužem podvodnom tunelu na svetu, koji će kroz Baltičko more povezivati Dansku i Nemačku.

Tunel ‘‘Femarnbelt’‘ spuštaće se i do 40 metara ispod Baltičkog mora, a biće otvoren 2029. godine.



Tunel, koji će biti dug 18 kilometara, jedan je od najvećih evropskih infrastrukturnih projekata, a u njega će biti uloženo preko sedam milijardi evra, prenosi Si-En-En.



Tunel će prolaziti Femarnovim pojasom, tesnacem između nemačkog ostrva Femarn i danskog ostrva Loland, a zamišljen je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rodbija i Putgardena koja svake godine prevozi milione putnika.



Trajektu treba 45 minuta, a nakon izgradnje tunela, vozom će biti potrebno sedam, a automobilom 10 minuta kako bi se iz jedne države prešlo u drugu.



Tunel, čiji je službeni naziv ‘‘Fermarnbelt fiksed link’‘ (Fehmarnbelt Fixed Link), ujedno će biti i najduži kombinovani tunel na svetu, jer će imati komponente auto-puta i železnice.



Sastojaće se od dva auto-puta, koji će biti odvojeni službenim prolazom i dvema električnim železničkim prugama.



"Danas, ako idete vozom od Kopenhagena do Hamburga, treba vam oko četiri i po sata. Posle završetka izgradnje tunela, isto putovanje trajaće dva i po sata. Mnogi lete između ta dva grada, ali će u budućnosti biti bolje samo sesti u voz", rekao je Jens Ole Kaslund, tehnički direktor u danskoj državnoj kompaniji Femern A/S, koja je zadužena za ovaj veliki projekat.



Isto putovanje biće brže i za vozače, jer će se uštedeti vreme koje inače provedu u čekanju na trajekt.



Projekat datira još od 2008. godine kada su Nemačka i Danska potpisale ugovor o izgradnji tunela.



Posle toga je trebalo više od 10 godina kako bi obe države donele posebne zakone i sprovele povezane studije.

Piše:
Pošaljite komentar