Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Почели радови на најдужем подводном тунелу на свету

27.10.2020. 21:05 21:08
Пише:
Фото: femern.com/en

КОПЕНХАГЕН: Након више од деценије планирања, почели су радови на најдужем подводном тунелу на свету, који ће кроз Балтичко море повезивати Данску и Немачку.

Тунел ‘‘Фемарнбелт’‘ спуштаће се и до 40 метара испод Балтичког мора, а биће отворен 2029. године.



Тунел, који ће бити дуг 18 километара, један је од највећих европских инфраструктурних пројеката, а у њега ће бити уложено преко седам милијарди евра, преноси Си-Ен-Ен.



Тунел ће пролазити Фемарновим појасом, теснацем између немачког острва Фемарн и данског острва Лоланд, а замишљен је као алтернатива тренутној трајектној линији из Родбија и Путгардена која сваке године превози милионе путника.



Трајекту треба 45 минута, а након изградње тунела, возом ће бити потребно седам, а аутомобилом 10 минута како би се из једне државе прешло у другу.



Тунел, чији је службени назив ‘‘Фермарнбелт фиксед линк’‘ (Фехмарнбелт Fixed Линк), уједно ће бити и најдужи комбиновани тунел на свету, јер ће имати компоненте ауто-пута и железнице.



Састојаће се од два ауто-пута, који ће бити одвојени службеним пролазом и двема електричним железничким пругама.



"Данас, ако идете возом од Копенхагена до Хамбурга, треба вам око четири и по сата. После завршетка изградње тунела, исто путовање трајаће два и по сата. Многи лете између та два града, али ће у будућности бити боље само сести у воз", рекао је Јенс Оле Каслунд, технички директор у данској државној компанији Фемерн А/С, која је задужена за овај велики пројекат.



Исто путовање биће брже и за возаче, јер ће се уштедети време које иначе проведу у чекању на трајект.



Пројекат датира још од 2008. године када су Немачка и Данска потписале уговор о изградњи тунела.



После тога је требало више од 10 година како би обе државе донеле посебне законе и спровеле повезане студије.

Пише:
Пошаљите коментар