Ljubav i beba-prvo što nam treba! Rađaj, ne odgađaj!
BEOGRAD: Ministarstvo kulture i informisanja i vladin Savet za populacionu politiku odabrali su na konkursu slogane za kampanju podsticanja rađanja u Srbiji i prvo mesto dele: "Ljubav i beba - prvo što nam treba!" i "Rađaj, ne odgađaj!"
Izabrano je šest slogana umesto planirana tri.
Četiri su iz Beograda, jedan iz Pančeva i jedan iz Kuršumlije, objavilo je Ministarstvo kulture.
Prvo mesto dele slogani „Ljubav i beba - prvo što nam treba!" Dragutina Kruške (Beograd) i „Rađaj, ne odgađaj!" Brankice Mandić (Beograd), na drugom su „Mama - neću sama, tata - hoću brata" Vanje Milić (Kuršumlija) i „Dosta reči, nek zakmeči" Miloša Veljovića (Beograd).
Treće mesto dele slogani „Čuda se ne dešavaju. Čuda se rađaju" Marijane Aracki (Beograd) i „Nek se deca rađaju i lepe stvari događaju" Jelene Fatović Nikolić (Pančevo).
Za izabrane slogane predviđene su novčane nagrade u sledećim iznosima: prvo mesto 150.000 dinara, odnosno dva puta po 75.000 dinara, drugo mesto dva puta po 37.500 dinara i treće mesto dva puta po 25.000 dinara.
Na javni poziv pristigla su 1.002 predmeta u 948 pisama iz 104 grada Srbije.
Komisija je većinom glasova donela odluku da ne dodeli pojedinačne nagrade s obzirom da ni jedan od predloga ne zadovoljava potrebu da jedna poruka identifikuje složenost problema projektnog zadatka iz javnog poziva, već da proglasi po dva dobitnika za sva tri mesta.
U komisiji su bili ministarka bez portfelja zadužena za demografiju Slavica Đukić Dejanović, državni sekretar Ministarstva kulture i informisanja Aleksandar Gajović, šef kabineta ministarke Dejanović Nikola Jovanović, direktorka Medunarodna asocijacija za advertajzing (IAA Serbia) Jelena Ivanović i osnivač Instituta za istoriju oglašavanja Vladimir Čeh, kao predsednik komisije.
Na predlog Saveta za populacionu politiku Vlade Srbije, Ministarstvo kulture i informisanja je 4. decembra 2017. uputilo javni poziv za izradu slogana koji će biti korišćen u kampanji za promociju mera populacione politike sa ciljem podsticanja rađanja u Srbiji.
Komisija je u svojoj analizi prispelih radova konstatovala da se primećeni uslovni populizam u predlozima ogleda i u tonu i stilu prispelih poruka.
One su nadahnute, naglašeno afirmativne, zasnovane na domaćem poimanju porodice, zajednice, ljubavi, potomstva.