Љубав и беба-прво што нам треба! Рађај, не одгађај!
БЕОГРАД: Министарство културе и информисања и владин Савет за популациону политику одабрали су на конкурсу слогане за кампању подстицања рађања у Србији и прво место деле: "Љубав и беба - прво што нам треба!" и "Рађај, не одгађај!"
Изабрано је шест слогана уместо планирана три.
Четири су из Београда, један из Панчева и један из Куршумлије, објавило је Министарство културе.
Прво место деле слогани „Љубав и беба - прво што нам треба!" Драгутина Крушке (Београд) и „Рађај, не одгађај!" Бранкице Мандић (Београд), на другом су „Мама - нећу сама, тата - хоћу брата" Вање Милић (Куршумлија) и „Доста речи, нек закмечи" Милоша Вељовића (Београд).
Треће место деле слогани „Чуда се не дешавају. Чуда се рађају" Маријане Арацки (Београд) и „Нек се деца рађају и лепе ствари догађају" Јелене Фатовић Николић (Панчево).
За изабране слогане предвиђене су новчане награде у следећим износима: прво место 150.000 динара, односно два пута по 75.000 динара, друго место два пута по 37.500 динара и треће место два пута по 25.000 динара.
На јавни позив пристигла су 1.002 предмета у 948 писама из 104 града Србије.
Комисија је већином гласова донела одлуку да не додели појединачне награде с обзиром да ни један од предлога не задовољава потребу да једна порука идентификује сложеност проблема пројектног задатка из јавног позива, већ да прогласи по два добитника за сва три места.
У комисији су били министарка без портфеља задужена за демографију Славица Ђукић Дејановић, државни секретар Министарства културе и информисања Александар Гајовић, шеф кабинета министарке Дејановић Никола Јовановић, директорка Медународна асоцијација за адвертајзинг (ИАА Сербиа) Јелена Ивановић и оснивач Института за историју оглашавања Владимир Чех, као председник комисије.
На предлог Савета за популациону политику Владе Србије, Министарство културе и информисања је 4. децембра 2017. упутило јавни позив за израду слогана који ће бити коришћен у кампањи за промоцију мера популационе политике са циљем подстицања рађања у Србији.
Комисија је у својој анализи приспелих радова констатовала да се примећени условни популизам у предлозима огледа и у тону и стилу приспелих порука.
Оне су надахнуте, наглашено афирмативне, засноване на домаћем поимању породице, заједнице, љубави, потомства.