Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Inkluzija u obrazovanju: Četiri projekta za bolje šanse

16.01.2019. 09:00 09:05
Piše:
Foto: Tanjug (A. Pap, arhiva)

NOVI SAD: Srbija ovog januara obeležava godinu dana otkako je zvanično postala članica Evropske agencije za posebne potrebe i inkluziju u obrazovanju. Prijem u članstvo bio je priznanje našoj zemlji za kontinuiran rad na povećanju pristupačnosti i jednakosti u obrazovanju, razvoju sigurnog i stimulativnog fizičkog i društvenog okruženja i obezbeđivanju jednakih mogućnosti za svu decu, učenike, studente i odrasle u ostvarivanju prava na kvalitetno obrazovanje i dodatnu podršku.

Priprema za ulazak trajala je od 2015, kada su predstavnici Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dobili priliku da učestvuju u radu Agencije, da bi u aprilu 2017. Srbija dobila status zemlje posmatrača, a iste godine dobila poziv za ulazak u Agenciju kao punopravna članica.

Srbija je u ovom trenutku uključena u četiri projekta Agencije, kažu u Ministarstvu prosvete.

Statistički podaci Evropske Agencije o inkluzivnom obrazovanju je prvi projekat u koji se naša država uključila nakon pristupanja Agenciji. Naši analitičari su u dva navrata prisustvovali u radu višednevne radionice vezane za prikupljanje i analizu podataka, a rezultat je ozvaničen državni izveštaj vezan za inkluzivno obrazovanje koji će uskoro biti predstavljen i na sajtu Agencije, odnosno na sajtu Ministarstva.

Promenljiva uloga specijalista u obrazovanju projekat je za podršku inkluzivnom obrazovanju koji zemljama-članicama daje smernice, ali i direktnu stručnu podršku u procesu tranzicije koja ima za cilj reorganizaciju specijalističke, defektološke podrške i tranzicije segregatornih, specijalnih škola kako bi one u najvećoj mogućoj meri pružile podršku redovnim školama u uključivanju učenika s raznim teškoćama i smetnjama.

Pregled i analiza državnih politika vezanih za inkluziju je projekat u okviru kojeg država članica popunjava podatke o regulativi vezanoj za inkluziju, uključujući strategije, zakone i podzakonske akte. Tim Ministarstve prosvete završio je popunjavanje podataka i uskoro će biti moguće uporediti politike u oblasti inkluzivnog obrazovanja na osnovu kodiranih podataka s podacima o politikama drugih zemalja članica. Na osnovu analize biće moguće zaključiti strateške i razvojne legislativne preporuke sa ciljem podrške inkluzivne prakse.

Podrška inkluzivnom rukovođenju škola je projekat koji je tek započet u Agenciji. U prvoj fazi prikupljaju se podaci o praksama školskog liderstva na osnovu koje će zaključci i preporuke biti date zemljama članicama, a ciljna grupa su donosioci odluka i direktori škola, navode u Ministarstvu prosvete.

V. C.

Piše:
Pošaljite komentar
Inkluzija zaživela u Kuli: Stanovništvo promenilo odnos

Inkluzija zaživela u Kuli: Stanovništvo promenilo odnos

22.12.2018. 17:22 17:23
Inkluzija u obrazovanju - potrebe protiv realnosti

Inkluzija u obrazovanju - potrebe protiv realnosti

11.01.2015. 20:05 22:25