Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Инклузија у образовању: Четири пројекта за боље шансе

16.01.2019. 09:00 09:05
Пише:
Фото: Tanjug (A. Pap, arhiva)

НОВИ САД: Србија овог јануара обележава годину дана откако је званично постала чланица Европске агенције за посебне потребе и инклузију у образовању. Пријем у чланство био је признање нашој земљи за континуиран рад на повећању приступачности и једнакости у образовању, развоју сигурног и стимулативног физичког и друштвеног окружења и обезбеђивању једнаких могућности за сву децу, ученике, студенте и одрасле у остваривању права на квалитетно образовање и додатну подршку.

Припрема за улазак трајала је од 2015, када су представници Министарства просвете, науке и технолошког развоја добили прилику да учествују у раду Агенције, да би у априлу 2017. Србија добила статус земље посматрача, а исте године добила позив за улазак у Агенцију као пуноправна чланица.

Србија је у овом тренутку укључена у четири пројекта Агенције, кажу у Министарству просвете.

Статистички подаци Европске Агенције о инклузивном образовању је први пројекат у који се наша држава укључила након приступања Агенцији. Наши аналитичари су у два наврата присуствовали у раду вишедневне радионице везане за прикупљање и анализу података, а резултат је озваничен државни извештај везан за инклузивно образовање који ће ускоро бити представљен и на сајту Агенције, односно на сајту Министарства.

Променљива улога специјалиста у образовању пројекат је за подршку инклузивном образовању који земљама-чланицама даје смернице, али и директну стручну подршку у процесу транзиције која има за циљ реорганизацију специјалистичке, дефектолошке подршке и транзиције сегрегаторних, специјалних школа како би оне у највећој могућој мери пружиле подршку редовним школама у укључивању ученика с разним тешкоћама и сметњама.

Преглед и анализа државних политика везаних за инклузију је пројекат у оквиру којег држава чланица попуњава податке о регулативи везаној за инклузију, укључујући стратегије, законе и подзаконске акте. Тим Министарстве просвете завршио је попуњавање података и ускоро ће бити могуће упоредити политике у области инклузивног образовања на основу кодираних података с подацима о политикама других земаља чланица. На основу анализе биће могуће закључити стратешке и развојне легислативне препоруке са циљем подршке инклузивне праксе.

Подршка инклузивном руковођењу школа је пројекат који је тек започет у Агенцији. У првој фази прикупљају се подаци о праксама школског лидерства на основу које ће закључци и препоруке бити дате земљама чланицама, а циљна група су доносиоци одлука и директори школа, наводе у Министарству просвете.

В. Ц.

Пише:
Пошаљите коментар
Инклузија заживела у Кули: Становништво променило однос

Инклузија заживела у Кули: Становништво променило однос

22.12.2018. 17:22 17:23
Инклузија у образовању - потребе против реалности

Инклузија у образовању - потребе против реалности

11.01.2015. 20:05 22:25