„DNEVNIK” NA TRASI FRUŠKOGORSKOG KORIDORA Izbušeno ukupno 1.700 metara tunela, u Dunav „ubodena“ 402 šipa novog mosta...
Izgradnja tunela ispod Iriškog venca i mosta preko Dunava kod Petrovaradina na trasi Fruškogorskog koridora teku planiranim tempom, a vrlo brzo će početi i izgradnja same brze saobraćajnice, kaže za „Dnevnik” direktor „Koridora Srbije” Aleksandar Antić.
Kako je razgovor upriličen prilikom otvaranja auto-puta Ruma-Šabac, Antić je rekao da će Fruškogorski koridor biti u sinergiji sa projektom Ruma-Šabac-Loznica, čiji je završetak najavljen za kraj naredne godine.
Po njegovim rečima, od petlje „Ruma“, na sad već dva auto-puta A3 i A8, do Novog Sada biće izgrađena jedna moderna brza saobraćajnica sa dva ključna objekta: tunelom Iriški venac, najdužim tunelom u Srbiji dugačkim oko 3,5 kilometra, i mostom na Dunavu.
- Upravo ta dva objekta su ključna i na kritičnoj mapi puta realizacije ovog projekta i upravo se zato pre svega u ovoj fazi izvode radovi na ta dva objekta. Mi smo do ovog trenutka u obe tunelske cevi izbušili ukupno oko 1.700 metara tunela, tako da to ide jako dobro. Tu treba uzeti u obzir da tehnologija rada u tunelima je takva da je svaki početak jako težak, da se u startu ide malim koracima do 0,6 metara po napadnoj tački i onda kada se uđe dublje u planinu, onda je taj rad daleko brži i efikasniji. Sada smo negde na dimanici od dva do dva i po metra po napadnoj tački odnosno osam do 10 metara dnevno. Tako da to ide dosta dobro i u skladu s našom dinamikom i našim očekivanjima – istakao je Antić.
Kada je u pitanju most preko Dunava između Petrovaradina i Kaća, Antić napominje da je gotovo privedeno kraju bušenje svih šipova – od 422 šipa urađena su 402.
- Grade se stubovi, počelo je postavljanje nosača, tako da i most ide u skladu s našim očekivanjima i u skladu sa ugovorenom dinamikom. Pred nama je vrlo brzo početak radova na trasi i očekujemo da prvi radovi krenu na deonici od izlaznog portala tunela prema Irigu – zaključio je Antić.
Sam Fruškogorski koridor, planiran kao brza saobraćajnica sa po dve saobraćajne trake po smeru, trebalo bi da bude završen do proleća 2025. godine. Sa svojih 47,7 kilometara trebalo bi da obavi više stvari: da osigura i ubrza saobraćaj između Novog Sada i Rume, oslobodi šume NP „Fruška gora” i ulice Iriga saobraćaja u vidu 900 kamiona i 10.000 drugih vozila po danu, dok bi na teritoriji Novog Sada imao ulogu južne i istočne obilaznice, izmeštajući teški teretni saobraćaj sa Salajke i Podbare.
Kako počinje ukrštanjem sa putem Novi Sad - Zrenjanin kod Kaća, ima i vezu sa auto-putem E-75(A1), a završava se obilaznicom oko Rume i izlazima na auto-puteve Beograd-Zagreb i Ruma-Šabac, trebalo bi i da obezbedi vezu Vojvodine i zapadne Srbije, te da olakša vezu sa Rumunijom i Bosnom i Hercegovinom.
Pored tunela ispod Iriškog venca, bušiće se i 300 metara dug tunel između Tekija i Bukovačkog dola, ispod naselja Širine u Petrovaradinu. Na trasi kordiora nalaziće se i naplatna stanica na južnom portalu tunela ispod Iriškog venca kod Iriga. Izvođač radova je kineska kompanija CRBC, a radovi, koji su zvanično otpočeli 1. maja 2021. godine, vredni su 606 miliona evra.
Svetozar Krstić